USPI – Reflexe | Michal Krčál1 USPI – Reflexe | Michal Krčál2 Reflexe – jak na to a zpětná vazba Michal Krčál USPI – Reflexe | Michal Krčál3 Obecná zpětná vazba ̶ JAK a PROČ! ̶ => buďte konkrétní ̶ Proč vám něco nejde ̶ Proč vám něco jde ̶ Proč nechci něco měnit ̶ Proč chci něco změnit ̶ Jak to chci změnit USPI – Reflexe | Michal Krčál4 Stanovování si cílů ̶ S = specifický ̶ chci zrychlit čtení v angličtině ̶ M = měřitelný ̶ jedna strana angl. textu mi trvá zhruba 10 minut, chci ji přečíst za 8 minut ̶ A = dosažitelný ̶ mám na to dostatek času, podpory, odhodlání ̶ R = relevantní ̶ týká se mého studia a dělám to, abych se zlepšil(a) ve studiu ̶ T = časově ohraničený ̶ chci se zlepšit během tohoto semestru USPI – Reflexe | Michal Krčál5 Styly učení ̶ Vhodné se vyjádřit ke svému stylu učení ̶ Zkusit rozebrat, co vám v tomto směru vyhovuje a co ne USPI – Reflexe | Michal Krčál6 HODNOTY USPI – Reflexe | Michal Krčál7 Hodnoty ̶ Jaké jsou příklady hodnot, které se váží ke studiu? ̶ Personal values articulate aspects of your identity, your personal purpose, and the ways in which you live and relate. ̶ Proč je to důležité? USPI – Reflexe | Michal Krčál8 METAFORY USPI – Reflexe | Michal Krčál9 ̶ Pomáhají interpretaci a pochopení textu ̶ Náhled do způsobu přemýšlení ̶ Příklady ̶ Studium na VŠ jako „Vypuštění zvířete do divočiny“ -> tj. osamostatnění a prosazování se vlastními schopnostmi USPI – Reflexe | Michal Krčál10 POKROKY USPI – Reflexe | Michal Krčál11 ̶ Time management Jedna z nejdůležitějších věcí, co jsem se částečně naučila, je práce s čase ̶ Obavy S pokračovaním semestru sa obavy, že štúdium bude nezvládnuteľné pomaly rozpŕchli. ̶ Nejistota Neistota z toho, že vlastne neviem čo od štúdia a po štúdiu chcem. Respektíve, že štúdium ma nesperuje tým smerom, ktorým by som chcela. ̶ Prokrastinace Chtěla bych zkusit tzv. habbit tracker, kde bych si splnění návyku (opakování látky, vypracování úkolu) každý den odškrtla a jasně tak viděla, kde jsem vynechala. ̶ Komfortní zóna Prečo nevyskúšať niečo iné, čo je za hranicou mojej komfortnej zóny. ̶ Negativa nejsou negativa Naučila som sa, že neúspechy sú nevyhnutné pre osobný rozvoj a niekedy nám toho prinesú viac než tie úspechy. USPI – Reflexe | Michal Krčál12 OKOLÍ USPI – Reflexe | Michal Krčál13 ̶ Kolektiv ̶ „V každém kolektivu člověk hraje určitou roli a obměna těch rolí je čas od času potřeba. Také s růzností studijních programů a předmětů, přichází téměř s každým předmětem jiný kolektiv.“ ̶ „Postupem času jsem si zvládla najít systém a hlavně zjistila, že je spoustu ochotných lidí, co mi pomůžou, ale musím si o pomoc říct.“ ̶ Studijní skupiny ̶ „I když jsem se ze začátku bála, že budu mít tendenci fungovat spíš samostatně, našla jsem si pár blízkých kamarádů, se kterými zatím zvládám procházet nástrahami a nejasnostmi různých předmětů.“ USPI – Reflexe | Michal Krčál14 Co je správná reflexe? ̶ Ta, která vám pomůže ̶ Nelze říct: „Udělal jsi reflexi jenom na 70 % a proto z ní máš za D!“ ̶ V prvním semestru není reálné být reflektující student USPI – Reflexe | Michal Krčál15 Co není správná reflexe ̶ Obecná a povrchní ̶ Bez závěrů, co a jak změnit ̶ Jen popisná, tj. bez důvodů (proč) USPI – Reflexe | Michal Krčál16 Proč to děláte? ̶ Abyste dostali zpětnou vazbu ̶ Abyste nás nevnímali jako odtažité autority, s kterými není možné komunikovat ̶ Abyste se rozvíjeli a lépe sami sobě porozuměli