Interkulturální komunikace

3. ZÁPADNÍ EVROPA

Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky zemí kontinentální západní Evropy, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s obchodním partnerem z tohoto regionu a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

5 hodin

 

Významní zástupci regionu

  • Francie
  • Nizozemí
  • Belgie

 

Na co se zaměřit

  • Francie jako příklad státu v regionu
  • Vysoká úroveň „vyhýbání se nejistotě“ a její dopady
  • Status a jeho zdroje
  • Národní hrdost
  • Francouzština vs. ostatní jazyky
  • Sekularismus a jeho dopady na obchod a jednání

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 391 - 416

 

Doporučená literatura

Český exportér 08/2018, Francie

(Odkazy na elektronický archív časopisu Český exportér najdete stejně jako odkazy na další elektronické archívy v seznamu literatury v první záložce "POKYNY K PŘEDMĚTU.)

 

Úkol

Podívejte se na video, jak líbat na tvář při setkání s francouzským partnerem.

Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=cXS9u2GuPgM

 

 Otázky k zamyšlení

1.    Jaký jazyk byste zvolili ve Francii pro obchodní jednání?

2.    Čím dáte při jednání s francouzským partnerem najevo svůj sociální status?

3.    Co je vhodný a co nevhodný dárek pro francouzského obchodního partnera?