Interkulturální komunikace

7. STŘEDNÍ A JIŽNÍ AFRIKA

Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky zemí střední a jižní Afriky, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s obchodním partnerem z tohoto regionu a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

12 hodin

 

Významní zástupci regionu

  • Jihoafrická republika
  • Nigérie

 

Na co se zaměřit

  • Dárky, pozornosti, hranice etického a neetického jednání
  • Propojení osobního a obchodního vztahu
  • Status a jeho zdroje
  • Africké pojetí času
  • JAR jako příklad země z regionu
  • Dědictví búrských válek a apartheidu
  • Diverzita, kvóty, pozitivní diskriminace

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 450 - 509

 

Doporučená literatura

Český export (E15) červenec 2015, Afrika

Český export (E15) červenec 2016, Nigérie

Český exportér 09/2017, Jihoafrická republika a Nigérie

Export a podnikání 04/2019, Afrika

 

Otázky k zamyšlení

1.    Co je nevhodné téma hovoru s jihoafrickým partnerem?

2.    Jaké dopravní prostředky je vhodné volit při přesunech v jihoafrických městech? Proč?

3.    Jak je v JAR důležitý sociální status a čím ho můžete dát najevo?