Interkulturální komunikace

11. JIHOVÝCHODNÍ ASIE

Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky zemí jihovýchodní Asie, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s obchodním partnerem z tohoto regionu a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

3 hodiny

 

Významní zástupci regionu

  • Filipíny
  • Vietnam

 

Na co se zaměřit

  • Filipíny jako příklad státu v regionu
  • Fatalismus
  • Hiya, pojetí studu
  • Reciprocita, protislužby

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 365 – 370, 380 – 390

Text v učebnici se věnuje kulturním specifikům Vietnamu a Filipín a jejich dopadu na obchod a obchodní jednání. Vedle toho si nastudujte také závěrečné shrnutí specifik celého asijského regionu.

 

Doporučená literatura

Český export (E15) duben 2016, Filipíny

Český exportér 01/2017, Thajsko a Indonésie

Český exportér 07/2018, Vietnam

 

Otázky k zopakování

1.    Co je to Hyia a jaké může mít dopady na obchodní jednání?

2.    Jak byste se měli zachovat, když při jednání s filipínským partnerem dojde k nedorozumění nebo uděláte chybu?

3.    Co znamená, když partner z Filipín pokývá hlavou směrem dolů?