Interkulturální komunikace

8. STŘEDOVÝCHOVNÍ ASIE


Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky zemí středovýchodní Asie, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s obchodním partnerem z tohoto regionu a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

4 hodiny

 

Významní zástupci regionu

  • Čína
  • Mongolsko

 

Na co se zaměřit

  • Čína jako příklad státu v regionu
  • Čínský komunismus a jeho vliv na obchod a obchodní jednání
  • Čínská hrdost
  • Specifika vyjednávání
  • Silný kolektivismus a jeho projevy v obchodním jednání
  • Vztah k Tibetu, Tchai-wanu a Hongkongu
  • Nevhodná témata k hovoru a další kulturní faux pas

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 323 - 340

 

Doporučená literatura

Český exportér 09/2018

Dynamic Export Aug/Sept 2016, China special

Export a podnikání 06/2019, Čína

 

Podívejte se na video, čemu se vyhnout při kontaktu s Číňany.

Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=J9LMSDcGIj4

 

Otázky k zamyšlení

1.        Jakým tématům se vyhnout při komunikaci s čínským partnerem?

2.        V čem všem může politika ovlivnit průběh obchodního jednání?

3.        Jak velký tým byste vyslali na obchodní jednání do Číny?

4.        Co byste si oblékli na obchodní jednání s čínským partnerem?