Interkulturální komunikace

10. JIŽNÍ ASIE

Cíl kapitoly

Kapitola vás seznámí s kulturními specifiky zemí jižní Asie, které mohou mít dopad na obchodní jednání. Získáte znalosti, díky kterým budete schopni navázat, budovat a udržet vztah s obchodním partnerem z tohoto regionu a vyhnout se faux pas plynoucím z odlišných tradic, hodnot či základních předpokladů.

 

Časová zátěž

3 hodiny

 

Významní zástupci regionu

  • Indie
  • Pakistán

 

Na co se zaměřit

  • Indie jako příklad státu v regionu
  • Dědictví kolonialismu
  • Hinduismus a jeho dopady na obchod a obchodní jednání
  • Islám – velká minorita
  • Pozůstatky kastovního systému
  • Dárky, pozornosti, hranice etického a neetického jednání
  • Vyjadřování nesouhlasu
  • Kulturní faux pas

 

Povinná literatura

Moran, R. T. (2011) – strany 341 – 350, 362 - 364

 

Doporučená literatura

Český export (E15) červen 2015, Indie

Český exportér 04/2017, Indie

Exporter, 41/autumn 2016, Gateways to the new India

Dynamic Export, Oct/Nov 2016, Focus on India

 

Podívejte se, co znamenají různé typy kývání hlavou při komunikaci s Indem.

Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=Uj56IPJOqWE

 

Otázky k zamyšlení

1.    Jak oslovovat indického partnera? Jménem, příjmením, titulem, funkcí?

2.    Jaké oblečení je vhodné na obchodní jednání v horkých dnech?

3.    Co znamená, když indický partner řekne „ano“ na náš požadavek?