Případová studie 2 a příprava
Co se změnilo oproti pokynům z případové studie z týdne 5? Nic zásadního - jen případová studie je o něco kratší. Zároveň i vaše příprava by měla být kratší, viz zadání.
Důležité principy:
- Případovky vám mají přiblížit rozhodnutí na podnikové úrovni, která v rámci předmětu nemůžeme simulovat.
- Variací na případové studie z průběhu semestru bude i závěrečná zkouška. Vaše přípravy ze semestru budou podkladem pro tuto zkoušku.
- Přípravu děláte kvůli sobě, nikoliv kvůli mě - abyste měli nachystány argumenty na otázky, které se během semináře objeví.
- Případová studie by vám měla dodat dostatek informací k zodpovězení otázek. Pokud ale cítíte potřebu, můžete si samostatně dohledat i další informace.
- Přípravu odevzdáváte individuálně a odráží vaše vlastní názory (vycházející z analýz).
- Přípravu můžete diskutovat se svými spolužáky - ať už ve dvojici nebo třeba v týmu. Přípravu tedy nemusíte vytvářet zcela samostatně, ale měla by reprezentovat vaše názory (nikoliv názory vašich spolužáků). Z toho vyplývá, že každá příprava bude nevyhnutelně originální.
Případová studie a témata k přípravě
Text případové studie najdete zde: https://muni.cz/go/0f2812 (věnujte pozornost i vloženým videím).
Témata k přípravě (podpůrná videa k Value Proposition Canvas najdete v kapitole samostudium týden 7: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2020/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=6020314):
- Rozmyslete se, pro jaké zákaznické segmenty je určena produktová nabídka Many - tipy na některé segmenty jsou obsaženy v případové studii, na jiné určitě přijdete sami. Segmenty zároveň stručně popište.
- Vyberte si jeden ze segmentů a vytvořte pro něj personu, viz: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2020/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=5903606
- Následně pro tento segment zpracujte Value Proposition Canvas (profil zákazníka v daném segmentu, hodnotová nabídka Many a soulad mezi oběma částmi).
Šablonu pro Value Proposition Canvas buď vytvořte zjednodušeně sami (nemusíte zachovat rozvržení jako u originálu) nebo si stáhněte přímo na stránkách společnosti Strategyzer: https://www.strategyzer.com/canvas nebo jinde. Pokud budete chtít umísťovat lístečky jako ve video příkladu, použijte Google Jamboard nebo podobný nástroj.
Odevzdání přípravy
Odevzdaná příprava by měla splňovat následující minimální parametry:
- Zpracovává všechna zadaná témata výše.
- Zachycuje nejen odpověď, ale i argumentaci (včetně důvodů, na kterých tyto argumenty stavíte).
- Má formální parametry vysokoškolské práce (citace, forma). = Prostě ať to odborně a ne jako sesmolené během pěti minut.
Přípravu odevzdejte nejpozději před začátkem svého semináře. Pokud se semináře nebudete účastnit, i tak vaší povinností zůstává přípravu zpracovat.
Individuálně vypracovanou přípravu vložte do složky Teams: https://muni.cz/go/ec9cbb (konkrétní adresář zvolte podle své seminární skupiny).
Průběh semináře
V semináři budete opět rozděleni na dvě poloviny podle týmů - podrobnosti budou v příslušné kapitole interaktivní osnovy.