Průběžný test: veřejné vymáhání soutěžního práva 1. O ECN neplatí, že a) je platformou pro spolupráci mezi soutěžními úřady členských států a Komisí b) jejím účelem je mimo jiné zajistit efektivní alokaci případů mezi jednotlivými členy ECN c) jejím účelem je mimo jiné předávání informací a dožádání důkazů mezi členy ECN d) musí dát souhlas před zahájením řízení ve věcech porušení unijního soutěžního práva národními úřady 2. Pokud český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vede řízení o možné zakázané dohodě ve smyslu čl. 101 SFEU a k jejímu prokázání je třeba vyslechnout svědka s trvalým pobytem na Slovensku a) takového svědka není možno vyslechnout b) je nezbytné takového svědka předvolat do České republiky c) na žádost českého soutěžního úřadu může výslech provést slovenský soutěžní úřad, a to podle českého práva d) na žádost českého soutěžního úřadu může výslech provést slovenský soutěžní úřad, a to podle slovenského práva 3. Program leniency EU a) umožňuje neuložit pokutu účastníkovi kartelu, který jako první poskytne soutěžnímu orgánu podklady nezbytné k jeho prokázání b) se vztahuje na horizontální i vertikální dohody c) se vztahuje na dohody i zneužití dominantního postavení d) umožňuje neuložit pokutu i podniku, který ostatní k uzavření kartelu nutil 4. Komise je oprávněna a) rozhodovat výlučně o porušení unijního soutěžního práva b) rozhodovat o porušení národního i unijního soutěžního práva, pokud k tomu došlo identickým jednáním c) vydávat na základě zmocnění Rady tzv. blokové výjimky z čl. 102 Smlouvy (zákaz zneužití dominance) d) vydávat tzv. individuální výjimky ze zákazu z čl. 101 odst. 1 Smlouvy (zákaz dohod) 5. Komise není při šetření na místě oprávněna a) kontrolovat účetní knihy a ostatní obchodní záznamy bez ohledu na to, v jaké formě jsou uloženy b) kopírovat nebo získávat v jakékoli formě kopie nebo výpisy z těchto knih nebo záznamů c) i bez souhlasu národního soudu pečetit kterékoli obchodní prostory a účetní knihy nebo záznamy v rozsahu nezbytném pro kontrolu d) i bez souhlasu národního soudu provádět šetření i v soukromém obydlí statutárů šetřených soutěžitelů 6. Pokud Evropská komise provádí v České republice šetření na místě a) musí si předem vyžádat povolení Tribunálu b) musí si předem vyžádat povolení Nejvyššího správního soudu ČR c) musí se podrobit přezkumu průběhu tohoto šetření před Tribunálem d) musí se podrobit přezkumu průběhu tohoto šetření před Nejvyšším správním soudem 7. V rámci řízení o zneužití dominantního postavení cenovými praktikami je Komise oprávněna rozhodnout a) o tom, že byl spáchán protisoutěžní delikt b) o tom, jaká je v dané věci přiměřená cena za předmětné zboží nebo službu c) o uložení pokuty, a to až do výše 15 % ročního obratu předmětného podniku d) o opatření k nápravě spočívajícím v povinnosti nastavit ceny na úroveň průměrných tržních cen na obdobných trzích 8. Soutěžitel, kterému byla pravomocným rozhodnutím ÚOHS za zneužití dominantního postavení ve smyslu čl. 102 SFEU uložena pokuta ve výši 200 milionů Kč, hodlá uvedené rozhodnutí napadnout opravným prostředkem. Uvedené pravomocné rozhodnutí ÚOHS může být zrušeno na základě: a) odvolání k Evropské komisi b) žaloby ke Krajskému soudu v Brně c) žaloby k Tribunálu d) žaloby k Soudnímu dvoru EU 9. Uzavření zakázané dohody v rozporu se zákonem o ochraně hospodářské soutěže nemůže v České republice představovat a) správní delikt soutěžitele b) trestný čin právnické osoby c) trestný čin fyzické osoby d) důvod vzniku odpovědnosti za škodu 10. Pokuta uložená za porušení unijního soutěžního práva Evropskou komisí a) je příjmem rozpočtu EU b) je příjmem rozpočtu státu, ve kterém má pokutovaný soutěžitel sídlo c) je příjmem rozpočtu státu, ve kterém došlo k protisoutěžnímu jednání d) musí být Evropskou komisí využita na vzdělávání veřejnosti v oblasti soutěžního práva