8. Jak dobře argumentovat v odborném textu
Výstup z učení:
Student bude schopen:
- udělat základní rozlišení informací s ohledem k jejich zdroji,
- určit složky argumentu a jejich vzájemné vztahy,
- rozlišit různá argumentační schémata,
- testovat argumenty na jejich udržitelnost,
- posoudit přijatelnost argumentů a informací s ohledem k vybraným kritériím.
Na co se zaměřit:
- demarkace ne-vědy,
- kritická diskuze,
- argumenty, jejich složky a argumentační schémata,
- kritická diskuze.
Literatura:
Povinná
SVAČINOVÁ, Iva. Bábu nepřemluvíš, co takhle jít k volbám? Strategicky kontraproduktivní přemlouvání mladých (ne) voličů. Filosofie dnes, 2018, roč. 10, č. 2, s. 126-174.
Doporučená
SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Eight edition. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 9781292208787, kapitola 4, strany 128-171.
Doporučená pro studenty zajímající se o problematiku analýzy textu pomocí argumetační a dalších nástrojů:
Filosofie dnes, 2018, roč. 10, č. 2.
van
EEMEREN, Frans H., et. al. Fundamentals of Argumentation Theory: A
Handbook of Historical Background and Contemporary Developments.
Routledge, 2013.
Doporučená pro studenty zajímající se o problematiku arozlišení vědy a ne-vědy:
POPPER, Karl R. Science: Conjectures and Refutations. Cambridge: 1963.
BUNGE, Mario. What is Pseudoscience. The Skeptical Inquirer, 1984 roč. 9, č. 1, s. 36-47.