Teze závěrečné práce

8. Jak dobře argumentovat v odborném textu


Výstup z učení:

Student bude schopen:

- udělat základní rozlišení informací s ohledem k jejich zdroji,

- určit složky argumentu a jejich vzájemné vztahy,

- rozlišit různá argumentační schémata,

- testovat argumenty na jejich udržitelnost,

- posoudit přijatelnost argumentů a informací s ohledem k vybraným kritériím.


Na co se zaměřit:

- demarkace ne-vědy,

- kritická diskuze,

- argumenty, jejich složky a argumentační schémata,

- kritická diskuze.


Literatura:

Povinná

SVAČINOVÁ, Iva. Bábu nepřemluvíš, co takhle jít k volbám? Strategicky kontraproduktivní přemlouvání mladých (ne) voličů. Filosofie dnes, 2018, roč. 10, č. 2, s. 126-174.


Doporučená

SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. Eight edition. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 9781292208787, kapitola 4, strany 128-171.


Doporučená pro studenty zajímající se o problematiku analýzy textu pomocí argumetační a dalších nástrojů:

Filosofie dnes, 2018, roč. 10, č. 2.

van EEMEREN, Frans H., et. al. Fundamentals of Argumentation Theory: A Handbook of Historical Background and Contemporary Developments. Routledge, 2013.


Doporučená pro studenty zajímající se o problematiku arozlišení vědy a ne-vědy:

POPPER, Karl R. Science: Conjectures and Refutations. Cambridge: 1963.

BUNGE, Mario. What is Pseudoscience. The Skeptical Inquirer1984 roč. 9, č. 1, s. 36-47.