Inovační management

Value Proposition Canvas

Value Proposition Canvas je nástroj, který rozšiřuje dvě oblasti z Business Model Canvas - zákaznické segmenty (podrobněji rozberané na úroven činností a z nich pramenících přínosů-gains a bolístek-pains zákazníků) a hodnotovou nabídku (podrobněji rozbranou na úroveň produktu a hodnoty, která spočívá v posílení přínosů a oslabení bolístek).

Důležité upozornění: Pokud máte více segmentů, vytváříte pro každý samostatnou Value Proposition Canvas.


Videa popisující základní principy

Strategyzer's Value Proposition Canvas Explained (délka 3:12): https://www.youtube.com/watch?v=ReM1uqmVfP0

Value Proposition Canvas Explained (délka 4:38): 


Příklad aplikace: Disney+ a zákaznický segment fanoušků sci-fi (17:18)

Poznámka: Můj software na střih videa bohužel stávkoval, takže přikládám verzi bez patřičného úvodu a závěru.