Inovační management

Seminář 6: Úroveň jednotlivců/týmů

Dostáváme se do další fáze projektu, kterou je prototypování a testování vašeho konceptu a vytvoření finální podoby vaší deskové hry.  Pokud budete potřebovat jakoukoliv asistenci, neváhejte a obraťte se na vyučující, kteří tuto fázi zajišťují (na Evu), nejlépe v době konání semináře, ale i kdykoliv jindy.

Máte za sebou absolvování 2. brány. Ve zbývajícím čase semináře doporučuji ve stručnosti si v týmu:

1. sestavit popis hry na základě poznatků z předchozí fáze hry Rozvoj konceptu (popis příběhu, začátek hry, podoba tahů a akce v nich probíhající, kdy hra končí apod.) Pro inspiraci jeden popis hry. Popis hry vložte do inovačního portfolia.

2. sepsat základní pravidla vaší hry (stačí klíčové mechaniky) a vytvořit ty nejzásadnější herní komponenty (s využitím tužky a papíru) , které budou sloužit k testování hry ve vašem týmu. Sepsaná pravidla vložte do vaší týmové složky rozvojového portfolia.

3. naplánovat zbývající činnosti pro tuto třetí fázi - co za činnost, kdo provede, jak bude provedeno, do kdy bude provedeno, vstupy do činnosti, výstupy z činnosti. Pro plánování činností vycházejte ze zadání třetí fáze projektu a u cílů stanovených v rámci brány 2.  Naplánované činnosti vložte do vašeho portfolia. Činnosti můžete rovnou zapisovat do tabulky https://muni.cz/go/afc040, kterou využijete pro hodnotící zprávu v dalším gatu 3. Klidně si do tabulky dopište do poznámek zodpovědnost, do kdy a jiné potřebné informace.

Z čeho vycházet při plánování činností?

  1. z cílů, které byly stanoveny pro tuto fázi projektu v rámci gatu 2.
  2. z požadovaných (minimálních) výstupů této fáze - blíže na https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2021/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=8115907
  3. z požadavku na podobu finálního výstupu předmětu, kterým je desková hra včetně jednoduchého grafického zpracování a  herních pravidel rozvíjející klíčovou dovednost cílové skupiny. Mějte na paměti, že před sebou máte poslední 4 týdny tvorby týmového projektu. Měli byste proto mít rámcovou představu o tom, co vše je třeba udělat k dokončení hry a tak činnosti důkladně naplánovat.
  4. ze základních znalostí o vývoji deskových her. Pro tento účel doporučuji pročíst zdroje v této tabulce, pokud jste tak ještě neučinili. Mohou Vám pomoci se sestavením přehledu činností, které je třeba k dokončení hry udělat.


Minimální výstupy z tohoto týdne do inovačního portfolia jsou:

  • Popis hry;
  • tabulka plánu činností nutných k realizaci v rámci třetí fáze projektu;
  • sepsaná základní pravidla upravená na základě testování, použitelná pro další testování (domácí úkol).


Organizace semináře

Brána proběhne stejně jako minulý týden ve skupinách hodnocený a hodnotící tým na začátku hodiny. Zajistěte si prosím alespoň jeden počítač pro prezentaci v týmu resp. ve dvou týmech (hodnotící a hodnocený).  Zbývající čas semináře (po bráně 2) bude probíhat už v projektových týmech. Po skončení gatu 2 můžete ihned začít pracovat na dalších projektových činnostech (viz body výše).