Případová studie 2 a příprava
Co se změnilo oproti pokynům z případové studie z týdne 6? Nic zásadního - jen případová studie je o něco kratší. Zároveň i vaše příprava by měla být kratší, viz zadání.
Důležité principy:
- Případovky vám mají přiblížit rozhodnutí na podnikové úrovni, která v rámci předmětu nemůžeme simulovat.
- Variací na případové studie z průběhu semestru bude i závěrečná zkouška. Vaše přípravy ze semestru budou podkladem pro tuto zkoušku.
- Přípravu děláte kvůli sobě, nikoliv kvůli mě - abyste měli nachystány argumenty na otázky, které se během semináře objeví.
- Případová studie by vám měla dodat dostatek informací k zodpovězení otázek. Pokud ale cítíte potřebu, můžete si samostatně dohledat i další informace.
- Přípravu odevzdáváte individuálně a odráží vaše vlastní názory (vycházející z analýz).
- Přípravu můžete diskutovat se svými spolužáky - ať už ve dvojici nebo třeba v týmu. Přípravu tedy nemusíte vytvářet zcela samostatně, ale měla by reprezentovat vaše názory (nikoliv názory vašich spolužáků). Z toho vyplývá, že každá příprava bude nevyhnutelně originální.
Případová studie a témata k přípravě
Text případové studie najdete zde: https://muni.cz/go/1ae74a (věnujte pozornost i vloženým videím).
Podpůrná videa k Value Proposition Canvas najdete zde: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2021/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=8107901 (odkazy na videa v případovce: https://www.youtube.com/embed/fDXZsREp1lE, https://www.youtube.com/embed/cicdmCeCs0A)
- Rozmyslete se, pro jaké zákaznické segmenty je určena produktová nabídka Many - tipy na některé segmenty jsou obsaženy v případové studii, na jiné určitě přijdete sami. Segmenty zároveň stručně popište.
- Vyberte si jeden ze segmentů a vytvořte pro něj personu, viz: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2021/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=7435217
- Následně pro tento segment zpracujte Value Proposition Canvas (profil zákazníka v daném segmentu, hodnotová nabídka Many a soulad mezi oběma částmi).
Šablonu pro Value Proposition Canvas buď vytvořte zjednodušeně sami (nemusíte zachovat rozvržení jako u originálu) nebo si stáhněte přímo na stránkách společnosti Strategyzer: https://www.strategyzer.com/canvas nebo jinde. Pokud budete chtít umísťovat lístečky jako ve video příkladu, použijte Google Jamboard nebo podobný nástroj. Alternativně ofoťte fyzický originál.
Odevzdání přípravy
Odevzdaná příprava by měla splňovat následující minimální parametry:
- Zpracovává všechna zadaná témata výše.
- Zachycuje nejen odpověď, ale i argumentaci (včetně důvodů, na kterých tyto argumenty stavíte).
- Má formální parametry vysokoškolské práce (citace, forma). = Prostě ať to odborně a ne jako sesmolené během pěti minut.
Přípravu odevzdejte nejpozději před začátkem svého semináře. Pokud se semináře nebudete účastnit, i tak vaší povinností zůstává přípravu zpracovat.
Individuálně vypracovanou přípravu vložte do složky Teams: https://muni.cz/go/9a33ec (konkrétní adresář zvolte podle své seminární skupiny).