Případová studie 3 a příprava
Co se změnilo oproti předchozím pokynům ? Nic zásadního.
Důležité principy:
- Případovky vám mají přiblížit rozhodnutí na podnikové úrovni, která v rámci předmětu nemůžeme simulovat.
- Variací na případové studie z průběhu semestru bude i závěrečná zkouška. Vaše přípravy ze semestru budou podkladem pro tuto zkoušku.
- Přípravu děláte kvůli sobě, nikoliv kvůli mě - abyste měli nachystány argumenty na otázky, které se během semináře objeví.
- Případová studie by vám měla dodat dostatek informací k zodpovězení otázek. Pokud ale cítíte potřebu, můžete si samostatně dohledat i další informace.
- Přípravu odevzdáváte individuálně a odráží vaše vlastní názory (vycházející z analýz).
- Přípravu můžete diskutovat se svými spolužáky - ať už ve dvojici nebo třeba v týmu. Přípravu tedy nemusíte vytvářet zcela samostatně, ale měla by reprezentovat vaše názory (nikoliv názory vašich spolužáků). Z toho vyplývá, že každá příprava bude nevyhnutelně originální.
Případová studie a témata k přípravě
Text případové studie najdete zde: https://muni.cz/go/0168fa
V případové studii se pracuje se Strategií modrého oceánu, viz Přednáška 3: https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2021/MPH_INMG/index.qwarp?prejit=8004217 (1:27:17-1:39:32)
Témata k přípravě:
- Zpracujte Business Model Canvas společnosti IKEA. V případovce se primárně věnujeme důvodům úspěchu společnosti, tady se ale zaměřte na současnost.
- Na Business Model Canvas tentokrát nebudeme trávit tolik času, ale pro zopakování si ji projdeme.
- Sestavte Obraz strategie trhu s nábytkem
- Zamyslete se nad tím, co jsou konkurenční faktory tohoto trhu (kde vzniká nebo naopak zaniká hodnota, co odlišuje jednotlivé strategické skupiny). Vodítkem vám mohou být vaše vlastní zkušenosti z nákupu nábytku, pokud je máte. Nedoporučuji, aby jich bylo více než 10, ideálně je spíše méně.
- Zamyslete se, jaké strategické skupiny (podniky s podobným byznys modelem) na trhu vidíte. Nedoporučuji, aby jich bylo více než 5.
- Jaká opatření ze Systémového rámce čtyř systémových opatření IKEA využila během své cesty k úspěchu.
Obraz strategie doporučuji zpracovat v podobě jednoduchého liniového grafu, Systémový rámec čtyř aktivních opatření stačí zpracovat slovně.
Odevzdání přípravy
Odevzdaná příprava by měla splňovat následující minimální parametry:
- Zpracovává všechna zadaná témata výše.
- Zachycuje nejen odpověď, ale i argumentaci (včetně důvodů, na kterých tyto argumenty stavíte).
- Má formální parametry vysokoškolské práce (citace, forma). = Prostě ať to odborně a ne jako sesmolené během pěti minut.
Přípravu odevzdejte nejpozději před začátkem svého semináře. Pokud se semináře nebudete účastnit, i tak vaší povinností zůstává přípravu zpracovat.
Individuálně vypracovanou přípravu vložte do složky Teams: https://muni.cz/go/6a0c19 .