ZADÁNÍ POTu Vypracujte seminární práci (členěnou na níže uvedené oblasti) ve vybrané organizaci či podniku o velikosti větší než padesát zaměstnanců, kterou znáte buď z vlastní zkušenosti z pracovního poměru nebo na základě informací z okruhu Vašich známých o organizaci (podniku), kde právě působí. Plánování: Popište a charakterizujte základní prvky plánovacího procesu v ve vybrané organizaci. Zaměřte se na časové, hierarchické a věcné hledisko používaných plánů. Identifikujte jejich vizi, poslání a základní strategické cíle. Popište kontrolní proces v organizaci – stanovení standardů, typy kontroly, způsob výkonu kontroly a jeho vazbu na plánovací proces. Prostředí a strategie: Popište a charakterizujte vnitřní a vnější prostředí organizace. Vypracujte tomu odpovídající SWOT analýzu. Na základě SWOT analýzy proveďte vyhodnocení strategie ve vazbě na prostředí, ve kterém organizace působí. Organizování: Graficky znázorněte organizační strukturu organizace a na základě vytvořeného schématu popište princip fungování organizace, určete její typ a vysvětlete, v jaké fázi životní cyklu se organizace nachází. Vedení: Jaké jsou současné trendy v HRM a jakým výzvám bude HRM v příštích letech čelit? Jak tyto trendy reaguje a jak se na výzvy připravuje vybraný český podnik? Využívá Vámi vybraný podnik „performance management“? Jak měří pracovní výkon a jak produktivitu? Využívá KPIs, případně další moderní nástroje pro řízení pracovního výkonu zaměstnanců? Rozhodování: Ve vybrané organizaci najděte reálný manažerský problém. Popište tento problém z hlediska teoretických kategorií (strukturovanost, hierarchická úroveň, stupeň determinace, rozhodovací podmínky, počet kritérií atd.). Navrhněte způsob řešení problému a proveďte simulaci tohoto řešení.