Ukončení předmětu
Informace o ukončení předmětu se vztahují pouze pro předmět BPH_PINF. Předmět MPH_PIPM má podmínky absolvování samostatně v k tomu určené podosnově ZDE. Smyslem hodnocení jednotlivých aktivit během semestru je poskytnutí zpětné vazby ohledně toho, do jaké míry jste zvládli obsáhnout obsah tématu. Hodnocení v kurzu pouze doplňuje obsah a přispívá k jeho hlubšímu pochopení. V kurzu není kromě závěrečné reflexe nic povinné (včetně docházky). Body můžete získávat podle následujících pravidel:
- Maximum je 120 bodů, známky mají následující intervaly: A >= 92b, B >= 84b, C= >76b, D = >68b, E >= 60b
- Průběžný test v průběhu semestru podle harmonogramu:
- za test můžete získat dohromady 10 bodů;
- test bude vycházet z již probrané látky, zejména z povinných textů, aktivit na semináři; půjde o kombinaci uzavřených a otevřených otázek;
- test bude obsahovat problematiku témat 1 až 6.
- Aktivní účast na seminářích a příprava na semináře.
- 20 bodů z toho 12b za přípravy na seminář a 8b za aktivitu
- přípravy na semináře (position papers) budou spočívat ve vytvoření podkladů pro diskuzi a aktivity na seminářích; bude zadáno v aplikaci FeedBackFruits v MS Teams; škála pro zpětnou vazbu:
- 0 bodu = neodevzdaná příprava; nedostatečně vypracovaná příprava;
- 0,5 bodu = dostatečně vypracovaná příprava;
- 1 bod = dobře vypracovaná příprava.
- aktivita
- bude hodnocena na základě zapojení do diskuzí, aktivit na semináři, prezentací na druhém setkání;
- maximum je 1 bod za druhé setkání;
- body lze získat i podle aktivity na prvním setkání;
- při dosažení více jak 8 bodů za aktivitu budou mít body vliv na známku, ale nebudou se počítat do splnění minimální hranice;
- Závěrečný test v podobě argumentační eseje
- 25 bodů z písemné eseje psané na PC;
- termín eseje po domluvě bude v harmonogramu;
- témata budou vycházet z probrané látky během semestru; výběr ze 3 zadání, která budou propojovat jednotlivá probraná témata během semestru;
- end-term bude online a v režimu open books,
- šablona zde, příklad eseje zde;
- Týmový projekt (max 4 studenti) + obhajoba (simulace prezentace v roli konzultanta zákazníkovi)
- 35 bodů (25b obsah projektu + 10b obhajoba)
- týmový projekt bude spočívat v nalezení (ideálně středně velké společnosti), ve které zpracujete analýzu podoby informačního systému, k čemuž využijete znalosti získané během semestru;
- termíny obhajoby týmových projektů budou upřesněny ve zkouškovém období (spíše konec zkouškového období);
- Formativní hodnocení na základě reflexe - odevzdání eseje je POVINNÉ
- 30 bodů (5b průběžná reflexe; 5b reflektivní deník; 20b reflektivní esej)
- během semestru si můžete vést online reflektivní deník
- po polovině semestru provedete v rámci video nahrávky sebereflexi dosavadního průběhu studia, dostanete zpětnou vazbu od vyučujícího;
- obsahem reflektivní eseje bude vaše osobní reflexe učebního procesu a pokroku, kterého jste dosáhli během semestru;
- pro reflektivní esej je třeba využít co nejvíce odkazy a obsahy vašich výstupů (přípravy, argumentační esej, projekt, práce na seminářích), a poznámek a jejich hodnocení vyučujícími a jakékoli další materiály, které uznáte za vhodné;
- konkrétní pokyny dostanete na konci semestru, termíny diskuzí (ústního zkoušení) budou vypsány ke konci zkouškového.
Projekty
Projekty budete zpracovávat v týmech. Budete mít za úkol si najít podnik, kterému dodáte analýzu současné podoby informačního systému a návrh na úpravu jeho funkcionality nebo jeho rozšíření. Většinu znalostí jste získali v tomto semestru, nebo v jiných kurzech během svého studia, v projektu je budete mít za úkol aplikovat.
Výsledná podoba projektu by měla vypadat jako zpráva od konzultanta. Pro posouzení obsahu bude ale nutné přidat ještě informace o podniku. Velmi obecná struktura může vypadat následovně:
- Shrnutí návrhů ("executive summary");
- Popis podniku;
- Metodika;
- Analýza současného stavu IS;
- Návrh optimalizace IS (vč. návrhu projektu zavedení a odhadu ekonomických dopadů);
- Diskuze (limity projektu, zhodnocení rizik proveditelnosti apod.).
Projekt budete následně obhajovat.