Podniková informatika 2022

Sebereflexe

Důležitou součástí studia na vysoké škole je zlepšit se v procesu sebereflexe, který zásadně zvyšuje schopnost kontinuálního (celoživotního) vzdělávání a schopnosti profesionálního rozvoje. V rámci semestru projdete několika aktivitami, které vyústí sepsáním reflektivní eseje na konci zkouškového. Celý proces sebereflexe je rozdělen do následujících kroků. Nic z tohoto, kromě reflektivní eseje, není povinné, avšak pokud aktivity neabsolvujete, bude pro vás velmi náročné napsat kvalitní reflektivní esej.

Evaluační dotazník

Na tomto najdete dotazník, ve kterém si můžete ověřit, co o reflexi víte, do jaké míry ji vykonáváte a to vám může pomoci při zlepšování vašeho učícího se procesu během semestru. K individuální práci s vaším rozvojem potřebuji, abych mohl přiřadit odpovědi ke studentovi, dotazník tedy není anonymní. Odpovědi přiřazené ke studentovi budou využity pouze vyučujícím předmětu pro potřeby formativního hodnocení v předmětu.

Sebereflektivní nahrávka

V průběhu čtecího týdne je nutné, na základě průběhu výuky v semestru, ohodnotit svůj pokrok, který jste během studia v předmětu zaznamenali. Budete mít k dispozici hodnocení příprav, a zpětnou vazbu na práci během semestru od vyučujících ve vašem reflektivním deníku. Výstupem této aktivity bude nahrávka (buď video, nebo audio), ve které se budete snažit svoji reflexi dosavadního studia v předmětu vystihnout. Na nahrávku dostanete ode mě zpětnou vazbu k reflexi i Vašemu dalšímu studijnímu rozvoji. Nahrávky prosím odevzdávejte do aplikace FbF v Teamsech. Přístup k nahrávkám tak budete mít jen vy a vyučující, nikdo jiný.

       

Následující seznam bodů můžete (ale nemusíte) využít pro strukturování nahrávky nebo se můžete několika nahrávkami inspirovat:

  • Jak jsem spokojený se svými výsledky v předmětu (počet bodů, kvalita odevzdaných výstupů)?
  • Co mě v rámci předmětu baví a co nebaví?
  • Co mi jde v rámci studia předmětu dobře (psaní, aktivity, test, řešení případových studií, zapojování se do diskuze atd.)?
  • Co mi jde v rámci studia předmětu špatně (psaní, aktivity, test, řešení případových studií, zapojování se do diskuze atd.)?
  • Jak se snažím zlepšit to, co mi jde špatně?
  • Co bych mohl ve svém individuálním přístupu ke studiu změnit?
  • Co bych mohl změnit v přístupu ke skupinovým úkolům a aktivitám?
  • Jak a proč bych chtěl, aby se předmět (celé studium) změnil, aby mi více vyhovoval?

Reflektivní deník

Další aktivitou, kterou můžete využít pro přípravu závěrečné reflektivní eseje, je vedení si reflektivního deníku. Pro tento účel máte zřízen poznámkový blok v MS Teams, ke kterému máš přístup pouze student a vyučující. Reflektivní deník je tak neanonymní, protože, stejně jako v případě evaluačního dotazníku, je pro potřeby formativního hodnocení nutné, aby mohl vyučující přiřadit obsah deníku ke studentovi. Obsahem reflektivního deníku může být obecně cokoli, co souvisí s vašimi studijními činnostmi v rámci předmětu, tzn. zápisy do něj můžete dělat po (během) každé přednášky, semináře, při tvorbě příprav, studiu na testy, argumentační esej, nebo při tvorbě projektu.

Reflektivní esej

Na konci zkouškového období, až budete mít ohodnoceny všechny svoje činnosti v rámci předmětu, budete mít za úkol napsat reflektivní esej, ve které budete reflektovat svoje pokroky v rámci studia předmětu, co se vám dařilo, co se vám nedařilo, jak se do budoucna zlepšit. V rámci reflektivní eseje je vhodné odkazovat se na jednotlivé činnosti, a jejich části (obsah), které jste v rámci předmětů absolvovali. K tomu se vám bude hodit obsah reflektivního deníku.