DÚ: Rozvoj konceptu hry Výchozí stav: Máte vybránu jednu preferovanou variantu pro vaši hru (pokud jich je víc, úkol pro každou zopakujte) Výstup: Rozvinutá varianta hry spolu s oblastmi pro prioritní otestování v další fázi (budete mít shrnuto to zásadní a zároveň i ponětí o tom, co by mohlo být ve vašem nápadu problematické) Tabulka výstupu Definovaný problém: [doplňte] Persona [doplňte]: Seznam atributů Vybraná varianta atributu Relevance pro řešení definovaného problému* Zdůvodnění, proč je relevantní pro řešení problému Jaké máme důkazy o relevanci?** Prostředí hry - tématika Sci-fi Nepodstatné Zasazení hry není podstatné pro řešení problému, ale líbí se nám a pro cílovou skupinu studentů jej považujeme za atraktivní. Slabé Atribut 2 ... … … … Atribut 3 ... … … … ... ... … … … * Relevance pro řešení definovaného problému: Když nahradíte radikálně jiným nápadem pro daný atribut, bude hra problém nadále řešit? · Ne > Nutnost (“must have”) · Ne, ale omezí se > Bonus (“nice to have”) · Ano > Nepodstatné ** Jaké máme důkazy o relevanci? · Silné: Vyplývá z informací o cílové skupině shromážděných námi nebo relevantními studiemi · Slabé: Jsme o tom přesvědčeni na základě osobních zkušeností s cílovou skupinou či rozvíjeným tématem · Žádné: Je to jen naše přesvědčení Seznam atributů Doporučujeme pracovat s následujícím minimálním seznamem atributů. Pokud vám některé atributy u vámi rozvíjené varianty hry chybí, doplňte je. Pokud si nejste jisti preferovanou podobou varianty atributu, poznamenejte to do tabulky a později se k nim vraťte. K seznamu doplňte i ty, které máte u stávajícího popisu navíc nebo tyto obecné atributy přejmenujte, pokud se překrývají. U některých atributů dává smysl zapsat více dílčích variant, například mechanik. Zároveň některé atributy mechanika nemusí být ve hře zastoupené vůbec. 1. Typ hry: kooperační, kompetitivní, eurohra, ameritrash,… 2. Rozvíjená dovednost (upřesněná) 3. Prostředí hry (tématika): abstraktní, sci-fi, obchodování na burze 4. Vztahy mezi hráči 5. Cíl hry (čeho je třeba dosáhnout) 6. Konec hry (kdy hra končí – může ale nemusí souviset s cílem hry) 7. Kdo vyhrává 8. Herní plocha 9. Činnosti hráče (mechanika): nákup, prodej, pohyb,… 10. Pohyb po herní ploše (mechanika) 11. Předmět směny (mechanika) 12. Náhoda ve hře (mechanika) 13. Vybavení hry (mechanika) 14. Způsob urychlení hry (mechanika): při hodu šestkou se hází znovu,… 15. Způsob zpomalení hry (mechanika): vězení, zloděj Co v budoucnu otestovat Co otestovat v další fázi? Buď přímo nebo alespoň v hlavě umístěte jednotlivé atributy (jejich varianty) do matice níže podle toho, jak jsou relevantní pro definovaný problém, a toho, jaké důkazy o relevanci máte. Otestujte zejména smysluplnost variant atributů umístěných v matici vpravo dole. Nepodstatné Bonus Nutnost Silné důkazy Nerelevantní V pořádku Slabé důkazy V pořádku Problematické – vhodno otestovat Žádné důkazy Problematické – vhodno otestovat Extrémně problematické – nutno otestovat Jak s problematickými atributy naložit? Problematické atributy vypište do rozvojového portfolia zároveň se způsoby, jak je budete testovat. Proč testovat? Pokud je některý z atributů nebo jeho variant důležitou součástí řešení problému a nemáte pro něj dostatečné důkazy, může se později ukázat, že nefunguje. V takovém případě to může ohrozit smysluplnost hry – a v této chvíli je nejlepší čas se tomu vyhnout. Musíme mít nějaké problematické atributy? Nemusíte, pokud se vám podařilo mít celou dobu na paměti definovaný problém (ale i v takovém případě mohou problematické atributy vzniknout). Problematický atribut ale není chyba, jen je potřeba si jeho funkčnost ověřit.