Power BI - Vizualizace Dashboard vs Report -Dashboard -Zobrazuje nejdůležitější informace na jedné stránce -Vše je viditelné na první pohled -Slouží pro přehled a je přednastavený -Jednoduchý -Report -Obsahuje detailnější informace -Většinou má více stran -Uživatel s reportem aktivně pracuje a přizpůsobuje si ho -Slouží pro hlubší analýzu * Dashboard a report jsou také dva typy výstupu, které v power bi a power bi service můžete vytvořit Pravidla pro tvorbu vizualizací -Ujasněme si, co chceme ukázat a pro koho výstup tvoříme. Vynechejme věci, které s tématem nesouvisejí. -Celkově máme tendenci dávat do reportů příliš mnoho informací. -Je důležité dát si pozor na dávání různých veličin do souvislostí a grafů, pokud spolu opravdu nesouvisejí. Občas předpokládáme vztahy, které mezi daty nejsou. -Vše by mělo být viditelné na první pohled, jednoduché a jasné. Jasně popsané grafy, naformátované čísla, použití jasné terminologie (vyhněte se zkratkám, pokud nejsou opravdu zaužívané). -Do reportů nepatří žádná složitá grafika, která by mohla odpoutávat pozornost. Ideální je mít tmavý text na světlém pozadí atd. -Buďte konzistentní, chceme uživatelům usnadnit práci a proto volíme známé grafy, které opakujeme, stejné barvy pro stejné veličiny. Nové informace se snažíme zobrazovat ve známých schématech. Pravidla pro tvorbu vizualizací -Zvýrazněte ty nejdůležitější informace. -Myslete na to, že člověk čte zleva do prava a od shora dolů, to nejdůležitější je nejlepší umístit vlevo nahoru. Mějte jednotlivé prvky zarovnané a seřazené. -Ukažte čísla v kontextu. Je zajímavé vědět jaký má společnost obrat za červen, ještě zajímavější je, pokud ukážeme o kolik je to více, než v minulém měsíci a nebo roce. -Zvolte správné barvy, buďte konzistentní s jejich využitím a myslete na to, že i barvy nesou určitou informaci a sentiment - červená (špatné) x zelená (dobré) -Vyberte správné grafy, takové které budou srozumitelné a budou se hodit pro daný scénář (trend - line chart, rozpad po kategoriích bar chart, mapový vizuál). -Custom vizualizace -Template Opakování z minula -Představení Power BI -Transformace dat pomocí Query Editoru Změna datového typu, rozdělení a sloučení sloupců, mazání a přidávání sloupců, odstranění řádků, transpozice tabulky, filtrování řádků, doplnění hodnot ve slopci pomocí funkce fill, přejmenování sloupců, použití prvního řádku jako názvu sloupců, unpivot, spojení dotazů pomocí funkce merge a append -Datové modelování vazby mezi tabulkami a směr filtrování, faktová a dimenzní data, denormalizace a normalizace, star schema, snowflake schema, -DAX kalkulované sloupce a metriky, vyhodnocování, řádkový a evaluační kontext, funkce CALCULATE, SUM, SUMX, FILTER, ALL, DATEADD, CALENDAR, CALENDARAUTO, TOTALYTD Ptejte se :) Zkuste si to -Které kategorie a segmenty se nejvíce prodávají? -Které kategorie a země mají největší průměrnou cenu? -Která země má největší podíl na prodejích? -Které značky mají největší průměrnou cenu? -Kterých značek se prodává nejvíce? -Který výrobce vykazuje největší meziroční růst obratu? -Který výrobce má největší nárůst cen?