Úvod do studia podnikové informatiky Úvod do kritického myšlení Tomáš Ondráček ondracek.t@mail.muni.cz Faculty of Economics and Administration, Masaryk University 2023 ÚVOD ÚVOD Co je kritické myšlení? https://shorturl.at/gAPV6 ·BPH_USPI ·2023 3 / 84 ÚVOD Cutting a Round Cake on Scientific Principles (Galton, 1906) CHRISTMAS suggests cakes, and these the wish on my part to describe a method of cutting them that I have recently devised to my own amusement and satisfaction. The problem to be solved was, “given a round tea-cake of some 5 inches across, and two persons of moderate appetite to eat it, in what way should it be cut so as to leave a minimum of exposed surface to become dry?” The ordinary method of cutting out a wedge is very faulty in this respect. ·BPH_USPI ·2023 4 / 84 ÚVOD Jaké jsou vaše kognitivní/rozumové přednosti? V čem jste dobří stran úvahy? Co dobře zanalyzujete, ohodnotíte etc.? ·BPH_USPI ·2023 5 / 84 ÚVOD Jaké jsou vaše kognitivní/rozumové nedostatky? V čem jste špatní stran úvahy? Co neodhadnete dobře etc.? ·BPH_USPI ·2023 6 / 84 vymezení KM ÚVOD vymezení KM Co je kritické myšlení? reflexní myšlení (Dewey, 1910: 6) Aktivní, vytrvalé a pečlivé uvažování o přesvědčeních nebo domnělých znalostech ve světle východisek, které je podporují, a dalších závěrů, které z nich plynou. Active, persistent, and careful consideration of a believe or supposed form of knowledge in the light of the grounds which support it and the further conclusions to which it tends. ·BPH_USPI ·2023 8 / 84 ÚVOD vymezení KM Jak se naučit kritické myšlení? https://shorturl.at/gAPV6 ·BPH_USPI ·2023 9 / 84 základy KM ÚVOD základy KM základní prvky zdroj obsah příjemce ·BPH_USPI ·2023 11 / 84 ZDROJ otázky ZDROJ otázky základní otázky Co je vhodný zdroj? Jak může být znehodnocen/ovlivněn zdroj? Jak hodnotit vhodný zdroj? ... ·BPH_USPI ·2023 14 / 84 problémy ZDROJ problémy základní problémy rientované a zatížené myšlení a předávání zpráv reklama propagace prosazování názorů záměna názorů, postojů, faktů ... ·BPH_USPI ·2023 16 / 84 ZDROJ problémy problémy dobrých zdrojů Existuje dobrý zdroj? Existuje dobrý zdroj bez problémů? Jaké jsou případné problémy dobrých zdrojů? ·BPH_USPI ·2023 17 / 84 ZDROJ problémy vědci a publikace I/III zdroje vědecké ideály – institucionální imperativy universalismus, komunalismus, nezainteresovanost, organizovaný skepticismus (Merton et al., 1942/1973) tlak na publikování publish or perish (Garfield, 1996; Wilson, 1942: 63) ·BPH_USPI ·2023 18 / 84 ZDROJ problémy vědci a publikace II/III But now that our growing edifice of knowledge spreads more and more over a substructure of grants and votes, and the appliances needed for instruction and further research increase steadily in cost, even the affectation of a contempt for popular opinion becomes unwise. There is not only the danger of supplies being cut off, but of their being misapplied by a public whose scientific education is neglected, of their being deflected from investigations of certain, to those of doubtful value. (Wells, 1894: 300) ·BPH_USPI ·2023 19 / 84 ZDROJ problémy vědci a publikace III/III pozitivní výsledky salámové publikování, dvojité publikování, sebe-plagiování patchwritting, plagiátorství, problematické autorství a spoluautorství COI, prosazování dalších cílů ... (Benos et al., 2005; Bretag, 2016; Fanelli, 2010; Fanelli & Larivière, 2016; Kwok, 2005; Statzner & Resh, 2010) ·BPH_USPI ·2023 20 / 84 ZDROJ problémy novináři a věda I/II historie 19. a 20. století nové trendy rychlost publikování zmenšující se počet profesionálních novinářů zaměřených na vědu rychlost publikování změny v cílech majitelů (Brumfiel, 2009; Rensberger, 2009; Rödder, Franzen, & Weingart, 2011; Vestergård, 2016) ·BPH_USPI ·2023 21 / 84 ZDROJ problémy novináři a věda II/II tlak na publikování změna zdrojů zpráv nepřesnosti COI prosazování dalších cílů zkreslování, lhaní optimismus (Borel, 2015; Brumfiel, 2009; Rensberger, 2009; Rödder et al., 2011; Vestergård, 2016) ·BPH_USPI ·2023 22 / 84 ZDROJ problémy veřejnost a zprávy I/II volba témat aktuální kontext osobní příběhy hrdinové, krize a padouši volba prostředků narativy zjednodušování lež a zahlcení public expert (Bucchi & Trench, 2014) ·BPH_USPI ·2023 23 / 84 ZDROJ problémy veřejnost a zprávy II/II The fundamental prinmples of construction that underlie such stories as Poe’s "Murders in the Rue Morgue,"or Conan Doyle’s "Sherlock Holmes"series, are precisely those that should guide a scientific writer. (Wells, 1894: 301) ·BPH_USPI ·2023 24 / 84 ZDROJ problémy hledání hrdinů (Doxiadis & Papadimitriou, 2015; Kořínek, 2013: 13) ·BPH_USPI ·2023 25 / 84 ZDROJ problémy kontroverze: příklady podíl člověka na globálním oteplování očkování a autismus AIDS Darwin a ID alternativní léčba ... ·BPH_USPI ·2023 26 / 84 ZDROJ problémy kontroverze: problémy vědecká a společenská diskuze: přechod a vytváření kontroverze A scientific controversy is "manufactured"in the public sphere when an arguer announces that there is an ongoing debate in the technical sphere about a matter for which there is actually an overwhelming scientific consensus. The manufactured scientific controversy can be seen as a special type "public scientific controversy"in which "strategically distorted communication"works to corrode democratic process. (Ceccarelli, 2011: 196) vystupování vědců potvrzování aktuálnosti diskuze neadekvátní obraz vědeckého názoru ·BPH_USPI ·2023 27 / 84 ZDROJ problémy rámování: příklady autismus (DeGregori, 2003) ·BPH_USPI ·2023 28 / 84 ZDROJ problémy rámování: problémy konkrétní vs. obecné snaha zaujmout bias příjemce (DeGregori, 2003) ·BPH_USPI ·2023 29 / 84 ZDROJ problémy nepřesnosti: příklady zprávy Could sniffing flatulence be GOOD for you? Potent gas can help prevent cancer, strokes and heart attacks, claim scientists (Mail Online 2014-07-11) Study: Smelling farts may be good for your health (The Week 2014-07-11) Silent, not deadly; how farts cure diseases (The Guardian 2014-07-11) Farts can fight strokes, heart attacks and dementia, scientists claim (The Mirror 2015-11-08) původní výzkum The synthesis and functional evaluation of a mitochondria-targeted hydrogen sulfide donor, (10-oxo-10-(4-(3-thioxo-3H-1,2-dithiol-5yl)phenoxy)decyl)triphenylphosphonium bromide (AP39) (Le Trionnaire et al., 2014) (Watson, P. et al., 2015) ·BPH_USPI ·2023 30 / 84 ZDROJ problémy nepřesnosti: problémy neporozumění platnost závěrů omezení ·BPH_USPI ·2023 31 / 84 ZDROJ problémy lež: příklady William Laurence William Laurence, a New York Times science reporter who was also on the US government’s payroll to write about the Manhattan Project. Laurence wrote positive accounts of the atomic bomb as a reporter as well as press releases for the government, and he called Japan’s reports of radiation sickness “propaganda”. For these efforts, he won a Pulitzer in 1946. (Borel, 2015) autismus (Borel, 2015; Plotkin, Gerber, & Offit, 2009; Wakefield et al., 1998) ·BPH_USPI ·2023 32 / 84 ZDROJ problémy lež: problémy šíření zpráv vyvracení nepravd backfire effect osobní předsudky (Dyer, 2018; Lewandowsky & Oberauer, 2016) ·BPH_USPI ·2023 33 / 84 OBSAH otázky OBSAH otázky základní otázky Jak hodnotit obsah? Jak může být obsah znehodnocen? Jak hodnotit přijatelnost tvrzení a důvody pro tvrzení? ... ·BPH_USPI ·2023 36 / 84 přístupy: argumentace OBSAH přístupy: argumentace Co je argumentace? argumentace (argumentation) Argumentace je činnost, ve které jsou předkládány argumenty. ·BPH_USPI ·2023 38 / 84 OBSAH přístupy: argumentace základní tvrzení/výrok (assertion) Tvrzení je věta, u které má smysl ptát se na pravdivostní hodnotu. stanovisko/teze (statement) Stanovisko je tvrzení, které chce strana v rámci komunikace obhajovat a které je zpravidla kontroverzní. ·BPH_USPI ·2023 39 / 84 OBSAH přístupy: argumentace komplexní argument (argument) Argument je soubor alespoň dvou tvrzení, kdy jedno tvrzení (premisa, východisko) je předloženo za účelem zvýšení přijatelnosti druhého tvrzení (závěr, stanovisko). ·BPH_USPI ·2023 40 / 84 OBSAH přístupy: argumentace Co není argument? NEPODPOŘENÉ TVRZENÍ PODMÍNKOVÉ TVRZENÍ VYSVĚTLENÍ ILUSTRACE ·BPH_USPI ·2023 41 / 84 OBSAH přístupy: argumentace implicitní prvky Ne přímo vyjádřené prvky argumentu, které je třeba doplnit, aby byl argument platný. implicitní premisy implicitní závěr validita přijatelnost vstřícnost ·BPH_USPI ·2023 42 / 84 OBSAH přístupy: argumentace VALID – FORMÁLNĚ SPRÁVNÝ Premisy podporují závěr. SOUND – PLATNÝ Premisy jsou platné. PLAUSIBLE – VHODNÝ Předložený argument se vztahuje k diskusi. ·BPH_USPI ·2023 43 / 84 OBSAH přístupy: argumentace Argumentační chémata reprezentují vztah podpory / usuzování. ·BPH_USPI ·2023 44 / 84 OBSAH přístupy: argumentace základní modely ·BPH_USPI ·2023 45 / 84 OBSAH přístupy: argumentace Toulminův model argumentu (Ondráček, 2018) ·BPH_USPI ·2023 46 / 84 OBSAH přístupy: argumentace námitky v Toulminově modelu (Ondráček, 2020) ·BPH_USPI ·2023 47 / 84 OBSAH přístupy: argumentace argumentační fauly: tradiční pojetí (Hamblin, 1970: 12) Argumentační faul je to, co vypadá jako správný argument, ale není. seznamy argumentačních faulů (Walton, 1987) ·BPH_USPI ·2023 48 / 84 OBSAH přístupy: argumentace argumentační fauly: nová pojetí Informal logic / pragmatický přístup (Walton, 1987) Argumentační faul jako ta argumentace, kdy dojde k selhání v zodpovídání kritických otázek. Pragma-dialektika (van Eemeren, Grootendorst, & Henkemans, 2002) Argumentační faul jako to, co brání vyřešení názorového střetu. Argumentační faul jako porušení pravidel kritické diskuse. Bayesiánský přístup (Oaksford & Hahn, 2004) Porušení bayesiánských zásad. Virtue přístup ... Destruktivní dilema: vidlička falácií (Boudry, Paglieri, & Pigliucci, 2015) ·BPH_USPI ·2023 49 / 84 OBSAH přístupy: argumentace kritické otázky testují udržitelnost daného argumentu (argumentačního schématu) ·BPH_USPI ·2023 50 / 84 OBSAH přístupy: argumentace tradiční pojetí (Bex & Verheij, 2011: 77–81) 1. Jsou fakta v daném případě dostatečně explicitně představena? 2. Je daný případ dostatečně podpořen (evidencí)? 3. Je samotná podpora pro daný případ dostatečně relevatní a silná? 4. Je daný případ samotný dostatečně kriticky zhodnocen? 5. Jsou další možnosti dostatečně vzaty v úvahu? 6. Byly uváženy všechny (relevantní) námitky a připomínky? ·BPH_USPI ·2023 51 / 84 PŘÍJEMCE otázky PŘÍJEMCE otázky základní otázky Jak hodnotíme tvrzení? Jaké chyby děláme? Co s tím? ... ·BPH_USPI ·2023 54 / 84 problémy PŘÍJEMCE problémy sleeper efect / efekt spáče (Hovland & Weiss, 1951) (Gálik, 2010: 41) ·BPH_USPI ·2023 56 / 84 PŘÍJEMCE problémy další problémy s pamětí UKLÁDÁNÍ déjà vu (déjà entendu, déjà éprouvé, etc.) UCHOVÁNÍ efekt spáče (sleeper efekt) VYBAVOVÁNÍ vzpomínkový klam konfabulace kryptomnézie ·BPH_USPI ·2023 57 / 84 PŘÍJEMCE problémy znalosti Co víme? Co víme, že víme? ·BPH_USPI ·2023 58 / 84 PŘÍJEMCE problémy znalosti CYKLOLOGIE (Lawson, 2006) ·BPH_USPI ·2023 59 / 84 PŘÍJEMCE problémy problémy při rozhodování iluze znalosti (Sloman & Fernbach, 2018) iluze explanační hloubky (Rozenblit & Keil, 2002) Dunning-Kruger efekt ·BPH_USPI ·2023 60 / 84 PŘÍJEMCE problémy Dunning-Kruger efekt (Prothero, 2013) ·BPH_USPI ·2023 61 / 84 PŘÍJEMCE problémy Dunning-Kruger efekt (Ehlert, 2015) ·BPH_USPI ·2023 62 / 84 PŘÍJEMCE problémy předsudky ... rozhodování na základě domnění nikoli znalosti ·BPH_USPI ·2023 63 / 84 PŘÍJEMCE problémy biasy pošťuchování ·BPH_USPI ·2023 64 / 84 PŘÍJEMCE problémy motivace Proč bychom měli o věcech přemýšlet? ·BPH_USPI ·2023 65 / 84 PŘÍJEMCE problémy vězňovo dilema (Tucker, 1950) B mluví. B mlčí. A mluví. 10 10 0 20 A mlčí. 20 0 1 1 ·BPH_USPI ·2023 66 / 84 PŘÍJEMCE problémy vězňovo dilema (Tucker, 1950) B mluví. B mlčí. A mluví. 10 10 0 20 A mlčí. 20 0 1 1 ·BPH_USPI ·2023 67 / 84 PŘÍJEMCE problémy tragédie (Hardin, 1968) tragédie obecní pastviny ·BPH_USPI ·2023 68 / 84 ROZHODOVÁNÍ otázky ROZHODOVÁNÍ otázky rozhodování Kdo by měl rozhodovat? Podle čeho ho určit? jak ho prakticky určit? Je to spravedlivé ... ·BPH_USPI ·2023 71 / 84 problémy ROZHODOVÁNÍ problémy spiklenecké teorie (Lindner, 2017) ·BPH_USPI ·2023 73 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy spiklenecké teorie Jaké znáte konspirační teorie? Jakým teoriím věříte? Jaké znáte potvrzené konspirační teorie? Jak souvisí konspirační teorie s etikou? ·BPH_USPI ·2023 74 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy plochá/placatá Země (Koubek, 2018) ·BPH_USPI ·2023 75 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy plochá/placatá Země Měli bychom omezovat osoby zastávající potencionálně pro ně osobně nebezpečné názory? ·BPH_USPI ·2023 76 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy zdravotní péče (ČTK, 2018) ·BPH_USPI ·2023 77 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy zdravotní péče Měli bychom omezovat rodiče v jejich rozhodování o dětech? ·BPH_USPI ·2023 78 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy očkování (Volfová, 2018) ·BPH_USPI ·2023 79 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy očkování Měli bychom omezovat osoby v jejich rozhodování, pokud jejich rozhodnutí může ohrozit celou společnost? ·BPH_USPI ·2023 80 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy volby (Doležal, 2018) ·BPH_USPI ·2023 81 / 84 ROZHODOVÁNÍ problémy volby Měli bychom omezovat osoby v jejich rozhodování? Měli by mít všichni lidé právo volit? ·BPH_USPI ·2023 82 / 84 SHRNUTÍ SHRNUTÍ přehled KM – reflexivní (reflektivní) myšlení Aktivní, vytrvalé a pečlivé uvažování o přesvědčeních nebo domnělých znalostech ve světle východisek, které je podporují, a dalších závěrů, které z nich plynou. zdroj kritické hodnocení zdroje obsah hledání důvodů příjemce hledání vlastních východisek a předsudků rozhodování a následky Je to to, co chceme? ·BPH_USPI ·2023 84 / 84 Reference Benos, D. J., Fabres, J., Farmer, J., Gutierrez, J. P., Hennessy, K., Kosek, D., ... others (2005). Ethics and scientific publication. Advances in Physiology Education, 29(2), 59–74. Bex, F., & Verheij, B. (2011). Arguments, stories and evidence: critical questions for fact-finding. In Proceedings of the 7th conference of the international society for the study of argumentation (issa 2010), eds. fh van eemeren, b. garssen, d. godden, and g. mitchell (Vol. 7184). Borel, B. (2015). The problem with science journalism: We’ve forgotten that reality matters most. The Guardian. Boudry, M., Paglieri, F., & Pigliucci, M. (2015). The fake, the flimsy, and the fallacious: demarcating arguments in real life. Argumentation, 29(4), 431–456. Bretag, T. (2016). Handbook of academic integrity. Springer. Brumfiel, G. (2009). Science journalism: Supplanting the old media? Nature News, 458(7236), 274–277. Bucchi, M., & Trench, B. (2014). Routledge handbook of public communication of science and technology. Routledge. Ceccarelli, L. (2011). Manufactured scientific controversy: Science, rhetoric, and public debate. Rhetoric & Public Affairs, 14(2), 195–228. DeGregori, T. R. (2003). Pseudo-Science and the Media: Problems and Lessons. Cato Institute. Retrieved 2018-09-30, from https://www.cato.org/publications/commentary/pseudoscience-media-problems-lessons Dewey, J. (1910). How We Think. D. C. Heath. Doležal, J. X. (2018). Půl miliónu voličů-penzistů má kognitivní problém. Ovlivňuje výsledky voleb i snížené IQ? https://www.reflex.cz/clanek/komentare/86481/pul-milionu-volicu-penzistu-ma -kognitivni-problem-ovlivnuje-vysledky-voleb-i-snizene-iq.html. Doxiadis, A., & Papadimitriou, C. (2015). Logicomix: An epic search for truth. Bloomsbury Publishing USA. Dyer, O. (2018). Vaccine safety: Russian bots and trolls stoked online debate, research finds. British Medical Journal Publishing Group. Ehlert, U. (2015). The Dunning-Kruger effect in innovation. https://understandinginnovation.blog/ 2015/07/03/the-dunning-kruger-effect-in-innovation/. Fanelli, D. (2010). Do pressures to publish increase scientists’ bias? An empirical support from US States Data. PloS one, 5(4), e10271. Fanelli, D., & Larivière, V. (2016). Researchers’ individual publication rate has not increased in a century. PLoS One, 11(3), e0149504. Galton, F. (1906). Cutting a Round Cake on Scientific Principles. Nature, 75(1938), 173. Garfield, E. (1996). What is the primordial reference for the phrase ‘publish or perish’. The Scientist, 10(12), 11. ·BPH_USPI ·2023 84 / 84 Reference Gálik, S. (2010). Persuázia – fundamentálne princípy a kauzalita [online] (Diplomová práce, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Brno). Retrieved from DostupnézWWW Hamblin, C. L. (1970). Fallacies. Methuen. Hardin, G. (1968). The tragedy of the commons. science, 162(3859), 1243–1248. Hovland, C. I., & Weiss, W. (1951). The influence of source credibility on communication effectiveness. Public opinion quarterly, 15(4), 635–650. Kořínek, P. (2013). O čem by měl komiks mlčet: Logikomiks a snaha o popularizaci moderní matematické logiky. Teorie vědy, 35(1), 150–154. Koubek, V. (2018). Propagátor teorie o placaté Zemi „vzlétl do kosmu“: Tvrdé přistání ale přežil. https://www.stoplusjednicka.cz/ propagator-teorie-o-placate-zemi-vzletl-do-kosmu-tvrde-pristani-ale-prezil. Kwok, L. S. (2005). The White Bull effect: abusive coauthorship and publication parasitism. Journal of Medical Ethics, 31(9), 554–556. Lawson, R. (2006). The science of cycology: Failures to understand how everyday objects work. Memory & cognition, 34(8), 1667–1675. Le Trionnaire, S., Perry, A., Szczesny, B., Szabo, C., Winyard, P. G., Whatmore, J. L., ... Whiteman, M. (2014). The synthesis and functional evaluation of a mitochondria-targeted hydrogen sulfide donor,(10-oxo-10-(4-(3-thioxo-3 h-1, 2-dithiol-5-yl) phenoxy) decyl) triphenylphosphonium bromide (Ap39). MedChemComm, 5(6), 728–736. Lewandowsky, S., & Oberauer, K. (2016). Motivated rejection of science. Current Directions in Psychological Science, 25(4), 217–222. Lindner, T. (2017). VÍRA VE SPIKLENECKÉ TEORIE OPĚT ROSTE. STAČÍ PÁR KLIKNUTÍ. https://www.respekt.cz/denni-menu/vira-ve-spiklenecke-teorie-opet-roste-diky -internetu-jedinym-lekem-je-medialni-gramotnost. Merton, R. K., et al. (1942/1973). The normative structure of science. The sociology of science: Theoretical and empirical investigations, 267. Oaksford, M., & Hahn, U. (2004). A Bayesian approach to the argument from ignorance. Canadian Journal of Experimental Psychology/Revue canadienne de psychologie expérimentale, 58(2), 75. Ondráček, T. (2018). Apel na sobeckost nebo na rozumnost? případová anal`yza s využitím toulminova modelu argumentu. FILOSOFIE DNES, 10(2). Ondráček, T. (2020). Co jsou to imunizační strategie? (Disertační práce, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Brno). Retrieved from DostupnézWWW ·BPH_USPI ·2023 84 / 84 SHRNUTÍ Plotkin, S., Gerber, J. S., & Offit, P. A. (2009). Vaccines and autism: a tale of shifting hypotheses. Clinical Infectious Diseases, 48(4), 456–461. Prothero, D. (2013). THE DUNNING-KRUGER EFFECT. http://www.skepticblog.org/2013/06/26/the-dunning-kruger-effect/. Rensberger, B. (2009). Science journalism: Too close for comfort. Nature, 459(7250), 1055. Rödder, S., Franzen, M., & Weingart, P. (2011). The sciences’ media connection–public communication and its repercussions (Vol. 28). Springer Science & Business Media. Rozenblit, L., & Keil, F. (2002). The misunderstood limits of folk science: An illusion of explanatory depth. Cognitive science, 26(5), 521–562. Sloman, S., & Fernbach, P. (2018). The knowledge illusion: Why we never think alone. Penguin. Statzner, B., & Resh, V. H. (2010). Negative changes in the scientific publication process in ecology: potential causes and consequences. Freshwater Biology, 55(12), 2639–2653. ČTK. (2018). Nevyléčitelně nemocný britský chlapec Alfie Evans zemřel. Převoz a léčbu zakázal soud. https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/ alfie-evans-smrt-velka-britanie-soud_1804281144_sam. van Eemeren, F. H., Grootendorst, R., & Henkemans, A. F. S. (2002). Argumentation: Analysis, Evaluation, Presentation. Lawrence Erlbaum Associates. Vestergård, G. L. (2016). Where does science news come from? Centre for Science Studies, Aarhus University and Experimentarium Science Center. Volfová, T. (2018). Rodiče věří mýtům o očkování, roste výskyt spalniček. V Praze už je epidemie. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/ 2445079-rodice-veri-mytum-o-ockovani-roste-vyskyt-spalnicek-v-praze-uz-je-epidemie. Wakefield, A. J., Murch, S. H., Anthony, A., Linnell, J., Casson, D. M., Malik, M., ... others (1998). RETRACTED: Ileal-lymphoid-nodular hyperplasia, non-specific colitis, and pervasive developmental disorder in children. Elsevier. Walton, D. N. (1987). Informal fallacies (Vol. 4). John Benjamins Publishing. Watson, P. et al. (2015). Mild hypohydration increases the frequency of driver errors during a prolonged, monotonous driving task. Physiology & Behavior, 147, 313–318. Wells, H. G. (1894, July). Popularising Science. Nature, 50, 300–301. doi: 10.1038/050300a0 Wilson, L. (1942). The academic man: A study in the sociology of a profession. Routledge. ·BPH_USPI ·2023 84 / 84