Základy argumentace a etiky

Základní informace

Vyučující předmětu

tutoři e-mail popis
ondracek.t@mail.muni.cz garant/ přednášející

Při komunikaci s vyučujícími nebo tutory využívejte školní e-mail a uvádějte kód předmětu do předmětu e-mailu včetně označení, že se jedná o prezenční formu. Prosím pište primárně Tomáši Ondráčkovi.

Průběh

  • PŘEDNÁŠKY
    • Út 14:00–15:50 P101, kromě Út 19. 9., kromě Út 7. 11.
  • INTERAKTIVNÍ OSNOVA
    • nové informace v
    • nové témata se zpřístupní vždy před přednáškou
  • STUDIJNÍ MATERIÁLY
    • ve Studijních materiálech
    • nové prezentace vždy před přednáškou
    • doplňující materiály k dalšímu studiu
  • Individuální konzultace
    • v konzultačních hodinách, po e-mailu, přes MS Teams, Skype, telefon, ...

Ukončení

Seminární práce

  • skupinová seminární práce: 4 až 6 osob
  • rozsah4 až 12 normostran
    (podle počtu osob min. 1 normostrana na 1 osobu, max. 2 normostrany na osobu)
  • téma: etika v podnikovém prostředí
  • přihlášení do skupin a k jednotlivým úlohám ve skupinách od 26. 09. 2023 do 17. 10. 2023:
    • Níže je uvedena šablona pro dohodou o rozdělení práce v rámci úkolu v rámci ní také uvedete všechny členy dané skupiny. Cílem této dohody je, aby byly jasně určeny úlohy a odpovědnost jednotlivých studentů v rámci úkolu. V tomto ohledu je pak také možné ve výjimečných situacích hodnotit odlišně i jednotlivé studenty v rámci úkolu (např. z toho důvodu, že práce bude v rámci některé z vymezených částí výrazně selhávat).
    • Specifické rozdělení úloha povinností je na Vás. Musí být nicméně zřejmé, kdo nese hlavní odpovědnost za celkové zpracování textu (tedy úloha „hlavní odpovědnost za zpracování návrhu“), hlavní odpovědnost za zpracování prezentace, za odevzdání a za prezentaci samotnou.
    • Další rozdělení úloh pak může být dáno podle obsahu práce (někdo např. může mít povinnost zpracovat nějakou kapitolu, jako jsou metody výběru) nebo specifických úloh (např. pravopisná a gramatická správnost, citace, proof reading atd.).
    • Za práci pak nesete odpovědnost kolektivně, pokud podle dohody není uvedeno jinak. Dohodu doplňte, podepište, naskenujte a sken odevzdejte do odevzdávárny (viz níže) pod jménem "ZAFI2023PS-dohoda-učo-příjmení,jméno(toho, kdo nese primární odpovědnost)" do 17. 10. 2023.
  • práci vytvořte v šabloně dané ve studijních materiálech zde:

  • práci pojmenujete podle šablony:
    ZAFI2023PS-učo-příjmení,jméno(toho, kdo nese primární odpovědnost)
  • odevzdání minimálně 5 dní před zkouškou a nejpozději do 20. 12. 2023 zde:
  • hodnocení:
    • A až F
    • výchozí hodnocení pro zkoušku (viz níže)
  • formální nároky:
    • minimálně 5 položek odborné literatury, nikoli populárních zdrojů
    • Při více než třech chybách na normostranu je práce hodnocena stupněm F.
    • Formální úprava: zejména citování (viz citační norma ISO 690, nebo jiná vhodná norma) v případě problematických citací a odkazů je práce hodnocena stupněm F.
    • Možný styl citování:
  • obsah:
    • jasná teze
    • argumenty
    • Práce musí obsahovat minimálně 1 argument pro zastávanou tezi na každého člena týmu (tj. minimálně 4, 5 nebo 6).

Ústní zkouška

  • Ve skupině, která psala seminární práci.
  • Nutná účast celé skupiny!
  • Zkouška bude vycházet z vaší seminární práce, tj. bude se zaměřovat na problémy, které v práci budete řešit.
  • Hodnocení zkoušky bude také primárně vycházet z hodnocení seminární práce (lze je zlepšit i zhoršit podle Vaší, každého ze skupiny, znalosti Vašeho textu).
  • Členové skupiny mohou dostat odlišné hodnocení, pokud se ukáže, že nesplnili úlohu, kterou si na začátku připsali, nebo projeví neznalost vlastního textu.
  • Domluva termínu předem e-mailem (ondracek.t@mail.muni.cz):
    navrhnete tři termíny ve zkouškovém období (datum i hodina) pro Vaši skupinu nejpozději do 12. 12. 2023.

Zpětná vazba / komentáře

https://forms.gle/SLqPrdHw6rL68yDZA