MARKETINGOVÝ PLÁN KLIENTSKÝ BRIEF Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. MARKETING Analýza Marketingové cíle Výběr a hodnocení variant Marketingová strategie Taktická rozhodnutí Kontrola Marketingov á data Vize podniku Mise podniku Celopodniková strategie Product Place Price Promotion Segmentace Targeting Positioning Cíle podniku STRUKTURA MAR. STRATEGIE • výběr relevantních informací z provedených analýz • marketingový výzkum • formulace strategických marketingových cílů • segmentace, targeting a positioning v souladu se specifickými přednostmi podniku • hlavní strategické projekty • kontrolní mechanismy a harmonogramy MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ • vychází ze strategie a strategických cílů • maximalizace zisku • udržení/zvýšení tržeb • udržení/zvýšení objemu prodejů • udržení/zvýšení tržního podílu • přežití • zhodnocení značky/goodwill • zvýšení hodnoty podniku • … MARKETINGOVÝ PLÁN • charakteristika situace • analýza příležitostí a hrozeb • cíle • marketingový program – soubor nástrojů marketingového mixu, které podnik použije k dosažení stanovených cílů • očekávané finanční výsledky • způsoby kontroly plnění plánu IMPLEMENTACE • organizační zajištění • interní • externí • závisí na • povaze činnosti • velikosti podniku • znalostech a zkušenostech • … • organizuje se podle funkcí, výrobků, zákazníků, teritorií,… KONTROLA • srovnání dosahovaných výsledků s požadovanými • analýzy prodeje • analýza tržních podílů • analýza marketingových nákladů • analýza zákazníků • … • analýza odchylek • reakce na odchylky (pozitivní × negativní) KLIENTSKÝ BRIEF • výsledek je tak dobrý, jak dobré je zadání • určuje vztah mezi klientem a agenturou • vede, stanovuje pravidla, šetří čas a peníze • slouží k formulaci zadání pro marketingovou agenturu • písemný, jasný, úderný • evokuje strategický charakter, obsahuje jasný cíl • podněcuje kreativitu KLIENTSKÝ BRIEF • výchozí situace • důvody vedoucí k potřebě komunikovat • cíle, kterých je třeba dosáhnout • již podniknuté kroky • role komunikace (vyznění, konkrétní sdělení) • cílová skupina • posouzení kampaně (měření úspěšnosti, kritéria, metriky) • rozpočet • načasování • povinné prvky (loga, slogan, legální texty, kontakty, call to action,…) • postup schvalování • omezení SPECIFICKÉ TYPY BRIEFU • kreativní brief • brief na aktivační projekt (event, direct marketing,…) • brief na internetový projekt (on-line kampaň, web, e-shop,…) • brief na vytvoření loga/značky/design manuálu • … OTÁZKY…? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? DĚKUJI ZA POZORNOST!