Inovační management

Fáze: Definice problému a analýza atributů výchozí hry

Úkoly v této fázi:

  1. Vyberte si téma ke zpracování
  2. Analyzujte cílovou skupinu a její potřeby (rozhovory, dotazník)
  3. Formulujte řešený problém
  4. Proveďte morfologickou analýzu hry Prší

1. Vyberte si téma ke zpracování

Domluvte se na jednom preferovaném tématu, které budete zpracovávat:

  • Finanční gramotnost
  • Podnikavost
  • Společenská odpovědnost a udržitelnost

Toto téma můžete zároveň smysluplně zúžit (ať už teď nebo později - doporučujeme však nejpozději s koncem této fáze).


2. Analyzujte cílovou skupinu a její potřeby

Tento úkol se skládá z několika dílčích kroků:

  1. Zmapujte cílovou skupinu - jsou v ní různé segmenty z hlediska tématu, které zpracováváte? Jak se liší? Využijte vlastní znalost, ale i další sběr dat (dotazník, rozhovory, pozorování,...). Postup mapování zdokumentujte (jak jste postupovali při sběru dat a jejich analýze). Doporučujeme pracovat maximálně se 3-4 segmenty.
  2. Vydefinujte si alespoň jednu personu pro každý segment, který identifikujete.
  3. Vytvořte pro každou personu mapu empatie (Empathy Map).

Základní instrukce k tvorbě person (segmentů) a mapě empatie najdete v sekci Přehled nástrojů a metod INMG.


3. Formulujte řešený problém

Na základě toho, co jste zjistili v rámci analýzy cílové skupiny vydefinujte problém, který bude vaše inovace hry řešit. V duchu přístupu Design Thinking (viz podklady ke studiu v úvodních týdnech) bude v jádru formulovaného problému člověk - v tomto případě vaše persony. Dané personě (personám) pomáháte svojí inovací řešit jejich problém (muže být obecný, tak více specifikovaný oproti tématu, které jste si vybrali). Využívejte přitom to, co už jste o cílové skupině zjistili.

Příklad formulace:

"Petr je zaneprázdněný podnikatel v IT, který má rád sci-fi. Protože nemá moc volného času, potřebuje mít svou oblíbenou zábavu (seriály, filmy, knihy) po ruce, protože si na ni najde čas v různých hluchých místech svého rozvrhu. Jakou je třeba dojíždění."

Všimněte si následující struktury vymezení problému: Konkrétní uživatel-persona [... jeho/její popis ...] potřebuje [… popis potřeby ...], protože [… zdůvodnění vaším vhledem do cílové skupiny ...].

Pokud pracujete s více personami, bude mít váš řešený problém více dílčích částí odpovídajících jednotlivým personám. Formulovaný problém spolu s analýzou cílové skupiny a jejích potřeb vložte v jednom dokumentu do vaší týmové složky.


4. Proveďte morfologickou analýzu hry Prší

Proveďte morfologickou analýzu hry (postup, jak se vypracovává najdete zde). Vydefinujte alespoň 10 atributů. Tyto atributy by měly popisovat hlavní vlastnosti hry a klíčové mechaniky. Pozor, nesklouzněte pouze k popisu mechanik, všímejte si i obecnějších atributů (například cíl hry, komunikace mezi hráči, apod.). K vydefinovaným atributům doplňte parametry základní hry a alespoň dvou jejích variant (které se liší v některých atributech svými parametry). Pozor, tyto varianty už by měly existovat, v tomto kroku nevytváříte inovaci. Vše zaznamenejte do tabulky, kterou vložíte do týmové složky.

Příklad tabulky:

Varianta 1: Základní hraVarianta 2: Upravená hraVarianta 3: Upravená hra
Atribut 1: Role sedmičkyDalší hráč si líže dvě karty
Lze přebít jinou sedmičkou
Další hráč si líže dvě karty
Lze přebít jinou sedmičkou
Srdcová sedmička vrací do hry
Další hráč si líže dvě karty
Nelze přebít jinou sedmičkou
Atribut 2: ............
Atribut 3: ............
............