Inovační management
Týden 3
Úkoly na týden 3
- Od úterý 3.10. by měly být v tabulce https://muni.cz/go/870271 dostupné kompletní týmy pro týmový projekt, zkontaktujte své kolegy a domluvte se na dalším postupu.
- Pokračujte v samostudiu, viz informace níže.
Samostudium týden 3
V tomto týdnu navážeme částí úvodní přednášky semestru pro prezenční studenty (nahrávka je z roku 2021). Pokud jste se účastnili Tutoriálu 1 a minulý týden shlédli sdílená videa https://is.muni.cz/auth/el/econ/podzim2023/MKH_INMG/index.qwarp?prejit=11943490, bude toto video do velké míry opakovat to, co už jste slyšeli. Na druhou stranu, opakování se vždy hodí - zvlášť, pokud informace uslyšíte podané jiným způsobem.
Úvod do inovačního managementu (0:29:16)
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/econ/podzim2023/MKH_INMG/143990404/Uvod_do_inovacniho_managementu.video5
Klíčové poznámky:
- Inovace je realizovanou změnou - realizace je klíčová, abychom o inovaci mohli mluvit, nestačí mít nápad.
- V rámci předmětu se bavíme o dvou ze tří úrovní inovací (jednotlivec/tým a podnik).
- Inovace mají několik výhod: (udržitelnou) konkurenční výhodu, rozšiřují možnosti podniku, zvyšují absorpční schopnost podniku, přináší presiž
- Inovace mají několik nevýhod: jejich výsledek je nejistý (budoucnost je nejasná), čerpají zdroje a nesou náklady příležitosti, mohou vyvolat odpor ke změně
- Strategické kroky spojené s inovacemi jsou nejisté - mohou vyjít i nevyjít v závislosti na budoucnosti.
- Existuje řada modelů inovačních procesů, je dobré si z nich odnést to podstatné (nikoliv si je pamatovat do detailu).
- Lineární inovační proces odpovídá čtyřem klíčových aktivitám, které se s inovačními nápady dějí: tvorba, výběr, rozvoj a implementace.
- Stage-gate proces řeší potenciální problém s udržování neživotaschopných projektů, respektive ukončováním těch vyvolávajících velký odpor.
- Design thinking klade velký důraz na pochopení uživatele, cílové skupiny, před samotnou tvorbou nápadů na inovace.
- Innovation pentathlon zdůrazňuje roli kontextu: inovační strategie ("jak se má inovovat") a lidí a kultury v organizaci ("jak se skutečně inovuje").