Autokorekční cvičení
Obecné poznámky k autokorekčním cvičením
podmínkou pro připuštění ke zkoušce je pravidelné zpracování autokorekčních cvičení (AC). Jejich cílem je kvalitnější příprava studentů na zkoušku, utvrzení znalostí a procvičení látky.
AC budou otevřeny před přednáškou a zůstanou pro studenty otevřeny vždy (jen) do určitého termínu následujícího po přednášce - více harmonogram. AC je splněno, pokud student dosáhne více jak 40% z maxima bodů. AC není možné dodělávat na konci semestru, kdy se znovu otevřou pro přípravu ke zkoušce!
Pokud student získá z každého autokorekčních cvičení v řádném termínu aspoň 80 % z možného maxima bodů (anebo více jako 80 % ze všech dosažitelných bodů), bude mu k celkovému výsledku zkoušky přičteno 3 body (nejde o souběh - 3 body jsou maximum :-).
Student může jednou za semestr AC zameškat. Před zkouškou nicméně musí mít student všechny AC vypracovány - pro tyto případy budou na konci semestru budou AC otvřeny pro doplnění. Omluvy jsou možné jen oficiální cestou v rámci IS - tj. podloženy potvrzením od lékaře.
V případě zaměškání více jak jednoho AC je udělena sankce 5 bodů za každé nesplěné AC. V případě více jak 3 zameškaných odpovědníků není student připuštěn ke zkoušce.
Nastavení odpovědníku - student může k odpovědníku přistupovat vícekrát, ale pořadí otázek i odpovědí je náhodné. Časový limit není. Z toho důvodu, aby bylo možné testy používat i v dalších letech není možné zveřejnit dobré odpovědi. Student vidí jen celkovou sumu bodů.
Počet bodů odpovídá počtu otázek - tj. test je sestaven tak, aby student pokud zatrhne všechny správné odpovědi dostal v součtu jeden bod. Pokud to IS u daného typu otázky umožňuje, tak za špatnou odpověď (tj. zatrhnete odpoveď, která nemá být poznačena) dostáváte (-0,25) bodu. Příklad bodování:
správná odpověď | student A | body student A | student B | body student B | ||
a | x | x | 0,33 | x | 0,33 | |
b | x | x | 0,33 | |||
c | x | -0,25 | ||||
d | x | x | 0,33 | |||
suma 1b | suma 0,08b |
Otázky i na tabulky a grafy vychází ze základní literatury tj.: Žídek, Libor. Transformace české ekonomiky, 1989 - 2004; C.H. Beck, 2006, ISBN: 80-7179-922-X. Nicméně na 40% by měl být student schopen odpovědět i bez knížky na základě přednášek či starších skript (nejde mi o zvyšování prodeje!:-).
Pozor na pořadí AC - Sledujte prosím harmonogram! /auth/el/econ/podzim2023/MPE_EKTR/op/harmonogram_transf.pdf
V některých otázkách musíte uplatit znalosti z makroekonomie. :-)
Odpovídejte česky! Odpovědníky nejsou připraveny na slovenštinu!
! od Kapitoly_3 je v zadání některých otázek "+" - tyto otázky jdou (mírně :-)) nad rámec znalostí vyžadovaných u zkoušky.
Optimální práce s AC je taková, že si látku prostudujete, a mimo otázek na grafy či tabulky odpovíte otázky bez otevírání knížky.
Doufám, že Vám autokorekční cvičení napomohou k úspěšnému zvládnutí zkoušky!
Pokud se někde vyskytne chyba nebo nejasnost a budu rád, pokud mě na tyto problémy upozorníte.
Vyhodnocení AC: