Zadání pro seminář 2.11. 1. Dopracování restů z první brány. 1. Známe zákazníka? ANO-NE Empatické dotazování - V rámci empatického dotazování sestavte otázky, které Vám pomohou poznat potřeby uživatele (5 otázek, ostatní se budou nabalovat). - Může být směřováno k zákazníkovi a k uživateli. - Dvě skupiny otázek – pro zákazníka a pro uživatele. Lze využít i metodu 5 proč. Introspekce Zákazník-Uživatel (nebo oba dva) se v průběhu 5 minut pokusí o Introspekci a sepíší svůj příběh týkající se oresightu. Zákazník popíše problémy, které vidí u zaměstnanců, pokud nemají znalost foresightu. Uživatel popíše jako to je hrát foresightovou hru (např. Vzdálená budoucnost). Repertory grid Sestavte repertory grid. Zvolte si téma - Je třeba dobře promyslet!, definujte elementy a konstrukty, ohodnoťte elementy a výsledky analyzujte. Příkladem tématu může být – v jakých situacích vytváříte scénáře? Jaké serious game znáte? 2. Máme dostatečně definovaný problém, je obsažen v našem IFS zákazníka - uživatele? ANO-NE Proč, co, kdo kde. Příklad: Vyrábět lepší pasti na myši. Současné pasti na myši vedou k tomu, že jsou uživatelé vystavováni virům, jak se pastí dotýkají a likvidují myši. (PROČ) Vlastníci domů (KDO) potřebují pasti na myši, které je jednoduché používat, jsou nízkonákladovou pastí k odchytu (CO) a likvidaci myší bez vystavení virům, které jsou na myši. Sestavte takovouto definici rámce problému. 3. Odpovídají naše vytvořené varianty potřebám zákazníka a řeší jeho problém? ANO -NE Opakujte tvorbu variant. Můžete využít laterálního myšlení. Zamyslete se nad atributy v rámci morfologické analýzy. Jsou vhodné? Pokud ne, doplňte je. Nebo už s morfologickou analýzou nepracujte a využijte metodu „Random entry“ Výstup: Vytvořte samostatný dokument s doplněním restů a vložte do odevzdávárny. 2. Vyberte variantu, která se Vám líbí Využijte metody 6 myslících klobouků 1. Seřaďte každý individuálně dle vašich osobních preferencí varianty (nadefinované ve fázi 1) od nejlepší po nejhorší a pořadí si kamkoliv zapište (na papír, do wordu, do jamboardu,….) (3 minuty)  2. Otevřete si mnou předdefinovaný jamboard na adrese https://muni.cz/go/92aca0 . Nepište přímo do tohoto jamboardu, ale vytvořte si kopii, kterou si nasdílíte v týmu. Kromě jamboardu můžete využít předtištěný formulář, který vám dám na semináři.  3. Znovu si připomeňte kritéria, která musí splňovat finální hra a tak i koncept, který budete rozvíjet. Omezte se na maximálně tři popisy například hlasováním v týmu. 4. Využijte metodu 5/6 myslících klobouků k brainstormingu ohledně posouzení vašich vybraných třech variant popisů 5. Nápady utřiďte  6. Seřaďte varianty a vyberte tu, kterou budete dále rozvíjet.  7. Výsledek brainstormingu zdokumentujte a vložte do odevzdávárny včetně pořadí variant, s popisem vítězné varianty včetně dílčích poznatků o variantě získaných na základě metody myslících klobouků. Můžete odkazovat na dokument s dílčími výsledky.    Postup metody myslících klobouků: • Určete facilitátora, má vždy modrý klobouk, je neutrální, určuje pořadí klobouků • Facilitátor představí variantu, perspektivu každého klobouku • Každý klobouk maximálně 3 minuty, červený jenom jedna minuta • Žádná perspektiva nesmí vyčnívat, všechny perspektivy mají stejné slovo Výstup: Dokument s printscreenem nebo fotkou zaznamenávající realizaci metody. Sestavené pořadí variant. Argumentace výběru s ohledem na definovaný rámec problému a znalost zákazníka.