Marketingová komunikace

Cíle předmětu

Cíle předmětu

Předmět Marketingová komunikace se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle jednotlivých prvků komunikačního mixu a jejich efektivnosti se zaměřuje také na problematiku budování značky, na specifika marketingové komunikace na B2C a B2B, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Speciální pozornost je také věnována procesu tvorby komunikační kampaně.

Na konci tohoto předmětu bude student schopen:

  • využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
  •  formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
  •  vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
  •  popsat jednotlivé prvky propagace;
  •  vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
  •  vytvořit přesvědčivou prezentaci v  prezentačním nástroji, vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku, argumentovat své návrhy.


Témata předmětu

 Vybraná témata budou přednášena či diskutována v rámci seminářů, viz harmonogram.

  • Integrovaná marketingová komunikace
  • Vývoj poznání komunikačního procesu
  • Modely hierarchie účinků
  • Řízení značky
  • Direct marketing
  • Public Relations
  • Reklama
  • ​Podpora prodeje
  • Digitální marketing
  • Mezinárodní marketingová komunikace
  • Společenská odpovědnost podniku v marketingové komunikaci


Vyučující

Renata Čuhlová, renata.cuhlova@econ.muni.cz