Cíle předmětu
Cíle předmětu
Předmět Marketingová komunikace se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle jednotlivých prvků komunikačního mixu a jejich efektivnosti se zaměřuje také na problematiku budování značky, na specifika marketingové komunikace na B2C a B2B, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Speciální pozornost je také věnována procesu tvorby komunikační kampaně.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit přesvědčivou prezentaci v prezentačním nástroji, vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku, argumentovat své návrhy.
Témata předmětu
Vybraná témata budou přednášena či diskutována v rámci seminářů, viz harmonogram.
-
Integrovaná marketingová komunikace
- Vývoj poznání komunikačního procesu
- Modely hierarchie účinků
- Řízení značky
- Direct marketing
- Public Relations
- Reklama
- Podpora prodeje
- Digitální marketing
- Mezinárodní marketingová komunikace
- Společenská odpovědnost podniku v marketingové komunikaci
Vyučující
Renata Čuhlová, renata.cuhlova@econ.muni.cz