Seminární práce
Součástí požadavků na úspěšné ukončení předmětu je vypracovat a prezentovat seminární práci. Má podobu týmového projektu, velikost týmu závisí na velikosti seminární skupiny.
Obvykle je seminární práce vypracovávána pro reálné organizace. Z tohoto důvodu je třeba, aby členové týmu písemně udělili MU svůj souhlas s využitím obsahu seminární práce, aby Vaše návrhy mohly organizace skutečně využít. Pokud s tímto bude některý z týmů nesouhlasit, konzultujte to prosím s vyučujícím kurzu.
Prosíme studenty, aby přinesli vytištěnou a podepsanou licenční smlouvu na seminář, nejpozději v 3. výukovém týdnu.
Přihlašování se k tématům prací
Odkazy na jednotlivá zadání zde budou k dispozici doplněna před prvním
seminářem.
Dobře si prosím zadání témat prostudujte, strávíte s nimi celý
semestr.
Přihlašování k tématům probíhá v sekci Rozpisy Témat. Složení týmů bude takové, jak se budete k tématům přihlašovat v IS. Samozřejmě, můžete se předem domluvit na složení týmů a na tom, který tým se přihlásí ke kterému tématu. Do tohoto procesu vyučující nezasahují, rozhodující je složení týmů jak jsou zaznamenána v IS u jednotlivých témat. K tématům je možné se přihlašovat po prvním semináři.
Nejste přihlášen na žádné téma.
Nejste přihlášen na žádné téma.
Formální náležitosti
Seminární práce má podobu komunikačního plánu. Vypracování je rozloženo do dvou kol. Požadavky na obsah seminární práce a termíny odevzdání/prezentací jsou upřesněny níže. Před vypracováním jednotlivých částí kampaně doporučujeme přečíst si str. 91-97 Cvičebnice. Jsou zde podrobně vysvětleny jednotlivé kroky procesu tvorby kampaně včetně uvedení příkladů a praktických tipů.
Konečný
rozsah odevzdané práce nesmí překročit 30 normostran (1NS=1800 znaků).
Přílohy se do rozsahu nepočítají, ale nespoléhejte na ně - práce musí
fungovat i samostatně bez příloh. Pokud team odevzdá práci delší než 30 NS, pokládá se práce za neodevzdanou
a nabíhají penále za pozdní odevzdání práce (Každý započatý den
spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5
procentuálních bodů), až dokud tým neodevzdá práci splňující limit 30
NS. To samé platí o odevzdání práce ve formátu, který nejde otevřít.
Nechte si dost času při odevzdání, abyste ověřili funkčnost vašich .pdf
a/nebo .docx souboru v IS.
Název odevzdaného souboru bude obsahovat příjmení všech členů teamu. Jelikož se jedná o týmovou práci, v závěru práci stručně uvedete přispění každého z členů (tj. co měl kdo na starosti).
Průběžná verze
- požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání
Formulovat kreativní strategiina základě výsledků provedené detailní analýzy prostředí včetně primárního výzkumu z cílové skupiny identifikované v zadání tématu (obvykle formou dotazování). V kreativní strategii na základě výsledků provedené analýzy prostředí určíte hlavní sdělení kampaně, tón komunikace a požadovanou reakci cílové skupiny. Blíže viz relevantní semináře v prvních třech týdnech semestru a dále Cvičebnice do tohoto předmětu.
Upozornění týkající se rozesílání dotazníků
Pokud byste potřebovali pro svůj výzkum odpovědi jiných studentů MU, upozorňujeme, že jejich kontaktování nesmí být v rozporu se směrnicemi MU/ESF MU – viz např. zákaz posílání hromadných emailů ze školní emailové adresy (místo toho doporučujeme oslovit studenty pomocí Vývěsky na ISu, či přes sociální sítě).
Upozorňujeme také, že v
případě rozesílání dotazníků nemůžete - úmyslně či neúmyslně - vytvářet
dojem, že jde o oficiální výzkum MU nebo ESF MU. Můžete
ovšem uvést, že jde o výzkum studentů v rámci předmětu Marketingová
komunikace vyučovaného na ESF MU. Je to zdánlivě nedůležitá věc, ale i
univerzita je velmi citlivá na to kde se její jméno objeví.
Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro 1. kolo odevzdat:
- dokument ve Wordu, který bude obsahovat analýzu prostředí a na jejím základě formulovanou kreativní strategii;
- soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
- prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, kde bude prezentována vyargumentovaná kreativní strategie řešící problém(y) klienta.
Finální verze
- požadavky na obsah seminární práce a specifikace materiálů k odevzdání
Ve druhém kole je již prezentován celý komunikační plán (blíže o jeho struktuře viz Cvičebnice str. 91-97). Prvky komunikačního plánu, které je nutné zpracovat:
- analýza prostředí – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
- kreativní strategie – tuto část jste řešili již v 1. kole, do komunikačního plánu tudíž stačí pouze převzít, pokud k ní nebyly ze strany vyučujícího závažné námitky;
- komunikační strategie – v této části musíte vyargumentovat volbu komunikačního mixu (tj. mixu nástrojů propagace) vzhledem k cílům kampaně, kreativní strategii a k chování a jednání cílové skupiny.
- mediální strategie – tuto strategii vypracovávejte pouze tehdy, když je jedním ze zvolených nástrojů v rámci komunikační strategie reklama, v určitých případech i PR. Jedná se o vyargumentovaný výběr media typů (TV, radio, print, out-of-home, kino, internet), který odpovídá cílům kampaně, kreativní a komunikační strategii a chování a jednání cílové skupiny;
- časový harmonogram – vyargumentované časové nasazení jednotlivých zvolených komunikačních nástrojů, resp. media typů, včetně argumentace jejich provázání. Doporučujeme využití Ganttova diagramu.
- rozpočet v členění za jednotlivé zvolené komunikační nástroje, resp. media typy
- kontrola – jasná identifikace metod měření naplnění jednotlivých cílů stanovených v zadání.
Do Odevzdávárny předmětu je třeba pro finální verzi odevzdat:
- dokument ve Wordu, kde bude uveden celý komunikační plán;
- soubor obsahující zdrojová data (data získaná od respondentů) v Excelu - datová matice;
- prezentaci v PowerPointu či jiném prezentačním nástroji, která představí celý komunikační plán.
Použití AI:
Autoři musí na konci textu uvést, že při psaní použili generativní umělou inteligenci a technologie s její podporou. Prohlášení by mělo být umístěno v novém oddíle s názvem „Prohlášení o použití generativní UI a technologií s podporou AI v procesu psaní“.
Vzor prohlášení: Během přípravy této práce autoři použili [NÁZEV NÁSTROJE / SLUŽBY] k [DŮVOD]. Po použití tohoto nástroje/služby autoři obsah podle potřeby zkontrolovali a upravili a přebírají za text plnou odpovědnost.
Toto prohlášení se nevztahuje na použití základních nástrojů pro kontrolu gramatiky, pravopisu, odkazů atd. Pokud není co zveřejnit, není třeba prohlášení přidávat.
Důležité termíny
Ke každému tématu se váží termíny prezentací a odevzdání výše
popisovaných materiálů do Odevzdávárny předmětu – viz níže uvedená
tabulka č. 1. Každý započatý den spoždění je penalizován snížením hodnocení seminární práce o 5 procentuálních bodů.
Tabulka č. 1: Termíny prezentací a odevzdání dokumentů pro jednotlivá témata a kola
|
Prezentace průběžné verze | Prezentace finální verze | ||
Datum prezentace |
Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu |
Datum prezentace |
Datum a hodina odevzdání materiálů do Odevzdávárny předmětu | |
Téma A |
16.10. (st) 18.10. (pa) |
15.10. do 23:55 |
27.11. (st) 29.11 (pa) |
25.11. do 23:55 27.11. |
Téma B |
23.10. (st) 25.10. (pa) |
15.10. do 23:55 |
4.12. (st) 6.12. (pa) |
2.12. do 23:55 4.12. |
Téma C |
30.10. (st) 1.11. (pa) |
15.10. do 23:55 |
11.12. (st) |
9.12. do 23:55 |
Časový limit na každou prezentaci je 20 minut.
Práci nahrává pouze jeden člen, za včasné odevzdání práce jsou však zodpovědni všichni členové týmu.