Management and reporting of IT services: CSO Mariusz Hudeczek Obsah prezentace § CSO v konceptu IDC § CSO – uvedení do problematiky § Teamy v rámci CSO § Problem management § Change management § Avalibility management § Reporting CSO v konceptu IDC Cíle: § Standardizace: procesů, nástrojů, rolí § Automatizace: eliminace manuální práce § Konsolidace: soustředění procesů Kompetence: § SSO § NSD § DCS § CSC § OIS § CSO CSO: vysvětlení pojmů CSO Customer Service Operation CSO: Poslání/úloha/cíle Poslání: Kontrola, řízení a podpora procesů probíhajících v rámci IBM. Cíle: § Spokojenost zákazníka § Poskytnutí servisu podle podmínek kontraktu § Soulad s IBM standarty § Řízení a kontrola § Koncentrace na podporu zákazníka CSO: Obsah činnost Oblasti činnosti: § Řízení • Problem Management • Change Management • Availibility Management • SLA Management § Kontrola • Procesů • Dokumentace § Reportink • Informační reporty • Kontrolní reporty § Správa nástrojů Týmy: § SMDC P&C Management § SMDC Reportink CSO: SMDC P&C Management (SM) § Problem management • Sledování otevřených problémů severity 1 a 2 • Kontrola severit • Kontrola RCA • Získávání dat • Eskalace • Řízení problémů § Change management • Sledování otevřených change tiketů • Aktualizace change requestů • Poskytnutí podpory procesů § SLA management • Podpora DPE při sledování SLA § Availability Management • Major incident management, Manager on Duty process CSO: SMDC Reporting § Reporty – Kontrolní: SLA, počet tiketů, severita tiketů,… – Informační: počet sametimových meetingů… § Reporty pro IBM – Data od všech kompetencí – Umístění – Web Repository – Správa přístupů do Web Repository § Reporty pro zákazníka - „Packages“ § Kontaktní tým pro konzultace nad reporty § Správa dokumentace k reportům CSO – SMDC (Service management + reporting) Problem Management Definice problému: Událost, která způsobuje ztrátu nebo potencionální možnost ztráty dostupnosti, nebo výkonu řízených zdrojů či spravovaného prostředí. V tomto jsou obsažené chyby systémů, sítí, pracovních stanic, hardwaru, softwaru a aplikací. Mise problém managementu: Problém management minimalizuje dopad jakéhokoliv incidentu v IT infrastruktuře na výrobu a zajišťuje prevenci výskytu incidentu v budoucnosti. Průběh problému: Key Performance Indicators – měřené hodnoty: KPI– dopad problém managementu: Nástroje problem managementu: Change Management Definice změny (Change): Change je jakákoliv instalace nebo úprava hardwaru, systému, softwaru, aplikací, prostředí či připojených sítí. Mise change managementu: Change management je „nástroj“, který zajišťuje, že prvky jsou měněný předem definovaným způsobem bez chyb a špatných rozhodnutí. Průběh změny (Change): Key Performance Indicators – měřené hodnoty: KPI– dopad change managementu: Nástroje change managementu: Availibility Management Major Incident Management: Reporting CSO: SMDC Reporting § Reporty – Kontrolní: SLA, počet tiketů, severita tiketů,… – Informační: počet sametimových meetingů… § Reporty pro IBM – Data od všech kompetencí – Umístění – Web Repository – Správa přístupů do Web Repository § Reporty pro zákazníka - „Packages“ § Kontaktní tým pro konzultace nad reporty § Správa dokumentace k reportům Otázky? Děkuji za pozornost