SSO & DCS I Eva Soldánová Obsah § Organizační struktura § Koncept § Komunikace § Change management § Problem management § Nástroje IBM International Business Machines § Strategický outsourcing http://www-5.ibm.com/cz/services/so/ DESET HLAVNÍCH DŮVODŮ, proč firmy sahají k outsourcingu 1. Snížení a kontrola provozních nákladů. 2. Lépe se zaměřit na hlavní předmět podnikání. 3. Získat přístup k prvotřídnímu know-how. 4. Uvolnit interní zdroje pro jiné úkoly. 5. Potřebné zdroje nejsou interně dostupné. 6. Urychlení a zlepšení kvality outsourcovaných procesů. 7. Projekt je interně těžko řiditelný nebo se dostává mimo kontrolu. 8. Snížení investičních nákladů - outsourcing je řazen mezi provozní náklady a zlepšuje tak finanční hodnocení výkonu firmy. 9. Rozložení rizik a jejich společné sdílení. 10. Získání hotovosti z prodeje potřebného zařízení poskytovateli outsourcingu. SLA Service Level Agreement § Metrika pro měření kvality poskytovaných IT služeb § Přínosem jsou informace – o okamžitém stavu IT prostředí – o efektivnosti využití IT prostředí – pro plánování kapacit služeb – o míře spokojenosti koncových uživatelů IDC Integrated Delivery Center § zákaznická centra IBM poskytující nejširší okruh komplexních služeb v oblasti strategického outsourcingu a vzdálené správy informačních technologií po celém světě. § Výhody IDC – poskytování servisu z malého počtu fyzických míst – kombinace prací z několika oblastí jako jsou například správa serverů a sítí, call centra, servis management (problem a change management) a reportování – jsou řízeny jako jedna entita – zvyšují kvalitu servisu standardizací, automatizací a konsolidací SSO Server System Operation § Monitoring a správa vzdálených systémů § Proaktivní monitoring § Správa dávkových operací, tisků, zálohovacích procesů Náš tým § 1. úroveň podpory – CO • OS • ERP aplikace • databáze • … – JAK • monitoring • nápravné akce • batch management • … DCS Desktop Client Support § Správa koncových stanic: – image servis – oprava chyb – koordinování a provádění instalcí, změn – centralizovaná podpora koncových stanic – zajištění záchrany a obnovy při výpadku – ... § Výhody DCS – minimalizace nákladů – zajištění jednotné konfigurace koncových stanic – okamžitý přehled o používaných licencích – … Komunikační plán Change management Problem management Shift2Shift § Co to je? § Proč? § Co obsahuje Tiket CC Command Centrum § Monitoring – TEC, WebTEC http://www-5.ibm.com/cz/software/tivoli/index.html – Patrol § Vzdálená připojení – Citrix MetaFrame – pro Unix, Windows, SAP, Oracle Tivoli - infrastruktura TEC Tivoli Enterprise Console Alert Web TEC PATROL Citrix MetaFrame Okna v oknech Vzdálená připojení § Unix – putty, tera term, … – telnet, ssh, … § Windows – Carbon Copy, PC Anywhere, RAdmin, Remote Desktop, Terminal Services, Client Connection Manager, VNC, SSH, … § SAP – SAPlogon (SAPgui) § Oracle – sqlplus Komunikace Automatizace CC? § Rozlišení problému – reálnost – návaznost – důležitost Proč? Příklad z praxe Použité zkratky § IBM = International Business Machines § IDC = Integrated Delivery Center § GSDC = Global Services Delivery Center § SSO = Server System Operation § DCS = Desktop Client Support § HW = Hardware § SW = Software § OS = Operating System § SLA = Service Level Agreement § IT = Information Technologies § SNMP = Simple Network Management Protocol § TCP/IP = Transmission Control Protocol / Internet Protocol § ERP = Enterprise Resource Planning § PC = Personal Computer § CC = Command Center § HD = HelpDesk § TEC = Tivoli Enterprise Console § ICQ = I seek you § OSS = On Site Support § RSA = Remote Supervisor Adapter § LAN = Local area network § WAN = Wide area network § TMR = Tivoli Management Region § lcfd = Lightweight Client Framework Daemon Zdroje The Blue Rose 2/2003 http://www.ibm.com/cz/