Výtvarná anatomie II

Opakování - kompozice, barva, světla

Na úvod se bude věnovat pozornost opakování, protože, jak se říká, opakování je matka moudrosti. Zároveň se ale seznámíte s novými tématy a nakonec prokážete porozumění všem probíraným pojmům v zajímavém úkolu.

Barva

Naučte se správně zacházet s barvami, abyste docílili té správné atmosféry.

Material Editor

Dejte svým modelům barvu, lesk, materiál, přečtěte si základní nastavení parametrů a vysvětlení pojmů.

Světlo

Dobře namodelovaná věc s dobrým nasvětlením je už něco, čím se můžete pochlubit. Nespoléhejte na textury, ty nic nezachrání.

Kompozice

Ať vaše modely nevypadají jako nálepky, naučte se vytvořit scénu a zakomponovat do ní správně charakter.

Rendering

V čem renderovat, jak renderovat? Odpovědi se dozvíte na přednášce a v následujícím textu.

 


Povinný úkol na kompozici

 


Na zopakování, procvičení a otestování vašich znalostí z oblasti kompozice, barev a osvětlení je zde pro vás připraven první povinný úkol:

Na jeho vypracování máte čas do 1. dubna 2008


Nepovinný úkol na kompozici (dočasně pozastaven)


Bohužel archiv zadání úkolů a pravidel je teď na webu www.maxarea.com nedostupný.

Chcete si ještě vyzkoušet svoje znalosti v oblasti osvětlení, materiálů a barev? Zkuste si starší zadání soutěže Rendermania, které pořádá server www.maxarea.com, a pak porovnejte svoje ztvárnění s tím, jak úkol zvládli ostatní grafici.