Business process management FI MUNI, 16.4.2009 Agenda § 16.4. – Představení SW produktů IBM – BPM a WebSphere – Praktický příklad – WebSphere Business Modeler – Diskuse § 23.4. – End-to-end demo • WebSphere Business Modeler • WebSphere Integration Developer • WebSphere Process Server • WebSphere Business Monitor SW Produkty IBM Brands § Information Management: Information on demand § Lotus: Communication, collaboration, and productivity § Tivoli: IT service management § Rational: Business-driven development § WebSphere: Business process management, integration BPM a WebSphere Modelování pro průběžné vylepšování procesů Tři důvody proč zákazníci modelují procesy Dokumentace & Audity Business Modeler Vizualizovaná dokumentace procesů, simulace Detailní informace o aktivitách v procesech Analýza a optimalizace procesů § Statická analýza § Dynamická analýza na základě simulací – Doba trvání, náklady, výnosy, pravděpodobnost § Porovnání AS-IS a TO-BE procesů § WHAT-IF analýzy § Kalkulace ROI § Identifikace úzkých míst a omezení v procesech Podpora BPMN Implementace procesu Jednotný model pro interakci SCA - Service Component Architecture Modulární přístup k implementaci a integraci Zapouzdření a znovupoužitelnost funkcionalit Lidská interakce v procesech Klíčový faktor pro kompletní BPM § Přiřazení správných úkolů, správným lidem, ve správný čas, se správnými informacemi § Klíčová součást automatizovaných prcesů – Typicky formuláře – Eskalace – Notifikace – Zastupitelnost – Delegace úkolů – Pod-úkoly § Vazba na LDAP Monitoring výkonu provádění procesů pro jejich zlepšování Možnost vidět jednotlivé procesy i globální ukazatele v reálném čase § Business monitoring procesů v reálném čase § Dobře viditelná hodnota pro byznys § Dashboardy – pohled na KPI (Key Performance Indicators) § Možnost okamžité reakce pro nápravu či vylepšení § Detekce a eskalace komplexních událostí Přínosy a možnosti Business Activity Monitoringu § Typické údaje pro sledování – Metriky • Doba trvání procesu • Doba trvání jednotlivých kroků v procesech, částí procesů • Hodnoty byznys dat v procesech – KPI – Key Performance Indicators • Agregované informace – Minima, maxima, průměru, počty • Hromadění procesů v určitých krocích procesů – v Human Tasks • Tzv. Targety – požadované hodnoty • Tzv. Range – rozsahy hodnot – např. velmi dobré, přijatelné, špatné • Např. 80% žádostí bude vyřízeno kladně a to do dvou dnů Business Space – Integrované webové rozhraní pro BPM Příklad Dashboardu – KPI, diagram, upozornění, procesy Příklad Dashboardu Příklad Dashboardu Základní princip Monitoringu Příklad Dashboardu – Publikování modelů procesů Týmová spolupráce přes Web Projekt z pohledu činností a rolí Praktická ukázka Diskuse