demo12-tabule.notebook May 10, 2011 Příklad 1. Mějme nrzópornoe náhodami rvi i :ip). 2. Víte-li, ze X Ex(^). vypočtěte P(X > 3fi). ~ ^1 - e «=s>q>^>o»!>jjí\- cľ 'X. -mnsra- Příklad 2. Určete pravděpodobnost, že při 600 hodech kostkou padne šestka alespoň 75 krdt a nejvýše 125 hrát A 1. pomocí Cebyševovy nerovnosti, 2. pomocí de Moivre-Laplaceovy věty. r 4él ^ 95 9^ 5 10-16:03 <. AOS -AP°"\ , "T s >1 - (§H --fellM&lW- Příklad 3. Wme. i p v jist p oblasti je 80% domácností vybaveno DVD přehrávačem. S pravděpodobností 95% určete 1. rozmezí počin, těch domácností z vylosovaných 900 domácností, které vlastní DVD, 2. dolní odhad počtu těch domácností z vylosovaných 900 domácností, které vlastní DVD. 5 10-16:03 Příklad 4. //.'.' .-íím ví /, -y čí, ju !.'■>,■■: i.* i< au ~.n n.ali i>n non n Urin n * nonnáhiHi! nriďdi-níin X:Mg\ l.líJLÍ^-i. Crčeft pmrďi-'podobnost, v-k piípruve 10 porn! h'ivy postačí juh-n IdOg balíček. Mm 5 10-16:03 Příklad 5. P ň t;>>okbú!r inu . -.. n !í á slupinu stvdewtu má ze zápočtové písemky ze tfatiMiki) Inxíoré huihioft} normálne ro'Joit-ius kolem střední .'.■■(.'i/.'.'"-'': ': ' >' ; i >;i a' r-;'rí hriiíin; :' V"^y, ŕr p/v rd < i>nd < á, r í >.■-.!. že ■i! nahodile rt/hlWilj sftid<('.' -5TTTTCTO- demo12-tabule. notebook May 10, 2011 5 10-17:14 Příklad 7. ./Vecňť' Xi,.... Xn je náhodný výběr z rozdělení N (pt: 0.04). Jaký musí být nejmenší počet měření, aby šířka intervalu spolehlivosti pro neznámou střední hodnotu \i nepřesáhla 0,16., a to na hladině významnosti a = 0.05? 5 10-16:04 'nkl;ul (i. /■,'.■ ■■/■■/".- : .í'.-»>.í-.■',■■/.'. ■),r = r u *iu)= TVs b 10-1&U1J Príklad 8. Televizní stanice, která vysílá seriál Vražedná čísla, by ráda vedela, kolik času se průměrný student matematiky vydrží dívat na TV, aby na ně mohla zaměřit případnou reklamní kampaň. Náhodným výběrem 100 studentu zjistila, ze týdně sledují TV průměrně 20 hodin s (výběrovou) směrodatnou odchylkou 5 hodin. Za předpokladu, že se počet hodin u TV řídí normálním, rozdělením, sestrojte 95% interval spolehlivostí pro střední hodnotu počtu hodin, který matematici stráví před TV obrazovkou. 5 10-16:04