PV178 - C#/.NET Cvičení #1 Poslední úprava 25.2.2011 Organizace  cvičení jsou povinná  ? neomluvených absencí  domácí úkoly  vnitrosemestrální projekt  podrobnosti na 2. cvičení Nástroje  Visual Studio 2010 Professional / Ultimate  ke stažení na MSDN AA nebo MS Dreamspark  http://www.fi.muni.cz/tech/win/msdnaa.xhtml  http://www.dreamspark.com  MSDN Library  veškerá potřebná dokumentace  http://msdn.microsoft.com/en-us/library  offline verze k Visual Studiu  nastavení ve Visual Studiu 2010 v menu Help/Manage Help Settings Web  StackOverflow: www.stackoverflow.com  CodePlex: www.codeplex.com  CodeProject: www.codeproject.com  Builder.cz: www.builder.cz  ASP.net  Vyvojar.cz  AspNet.sk  popis rozdílů mezi Javou a C#  www.25hoursaday.com/CsharpVsJava.html Blogy  Jon Skeet (C#)  http://msmvps.com/blogs/jon_skeet/Default.aspx  http://meta.stackoverflow.com/questions/9134/jon-skeet- facts  Scott Hanselmann (C#, .NET Framework, ASP.NET)  http://www.hanselman.com/blog/  Scott Guthrie (.NET Framework, ASP.NET)  http://weblogs.asp.net/scottgu/  Eric Lippert (C#)  http://blogs.msdn.com/b/ericlippert/ Programy  JetBrains ReSharper, DevExpress CodeRush  rozšíření pro produktivitu (refactoring, analýza kódu)  .NET Reflector, Microsoft ILDasm  programy pro prohlížení kódu .NET assembly  Microsoft FxCop, Microsoft StyleCop  programy pro analýzu kódu, resp. kontrolu stylu psaní kódu  SubMain GhostDoc  generování XML dokumentace  NuGet  rozšíření VS pro správu knihoven (jednoduchá obdoba Mavenu)  Productivity Power Tools  a další k nalezení Visual Studio Gallery  http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/ XML dokumentace 1|2  zvláštní komentář začínající /// nebo /** */  rozumí jí Visual Studio i C# kompilátor  podrobný seznam tagů  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/5ast78ax.aspx  Sandcastle dokáže vygenerovat z XML dokumentace podobného vzhledu jako MSDN Library  http://sandcastle.codeplex.com/ XML dokumentace 2|2  /// Souhrný popis  /// Delší popis  /// /// Popis návratové hodnoty ///  /// /// Popis parametru metody ///  /// Popis vlastnosti  ///  para, c, code, see, paramref Vestavěné typy  základní datové typy v .NET Frameworku  C# má pro většinu z těchto typů vlastní klíčové slovo  C# kompiler ho pak nahradí příslušným typem z Base Class Library  některé z těchto typů nejsou zahrnuty v Common Language Specification  např. Visual Basic .NET není schopen zavolat metodu která vyžaduje nebo vrací např. uint / System.UInt32  všechny typy v jsou odvozeny z třídy System.Object  podrobnosti na 2. cvičení Vestavěné typy C# klíčové slovo BCL typ CLS? byte System.Byte  8b bez znaménka short System.Int16  16b se znaménkem int System.Int32  32b se znaménkem long System.Int64  64b se znaménkem sbyte System.SByte  8b se znaménkem ushort System.UInt16  16b bez znaménka uint System.UInt32  32b bez znaménka ulong System.UInt64  64b bez znaménka float System.Single  32b reálné číslo double System.Double  64b reálné číslo decimal System.Decimal  128b hodnota Vestavěné typy C# klíčové slovo BCL typ CLS? bool System.Boolean  True/False string System.String  UTF-16 řetezec char System.Char  UTF-16 znak - System.IntPtr  32b / 64b bez znam. podle platformy - System.UIntPtr  32b / 64b se znam. podle platformy object System.Object  kořen objektové hiearchie