Přestavba pavilonu C - Galerie Černá louka. Rozhodl jsem se vybudovat svůj projekt na základě řekněme kulturního rozvoje v oblasti Černé louky. Hlavní výstavní náplní galerie budou práce soutěžících, k soutěži samotné se ale vrátím později. Mimo soutěž ale bude prostor galerie možné využít i pro prezentaci místních umělců a v neposlední řadě návštěvníkům ateliérů. Galerie by neměla být pouze galerií - místem, kam se lidé chodí pouze na něco dívat - druhým jejím podstatným účelem bude, že to bude místo pro tvorbu. V galerii bude umístěno několik ateliérů, které budou přístupné pro širokou veřejnost. A to jak samostatným nadšencům o tvorbu, kteří si poradí sami, ale budou se zde pořádat také kurzy s odborným vedením. To by mohlo oslovit například i starší lidi, kteří by se sami do něčeho takového nejspíš nepustili. Galerie je třípodlažní. První dvě patra jsou rozdělena na poloviny, jedna polovina pro prostor galerie a druhá polovina pro jiné využití a zázemí. Měly by zde být umístěné fotografický a video ateliér, ateliér pro výtvarnou tvorbu všeho druhu - od kreslení a malby až po sochařství (pochopitelně v menším rozměru). Dále je zde konferenční místnost, kterou bude možné využívat k různým účelům. Třetí podlaží je v podstatě vysoká zastřešená terasa, která slouží jednak jako galerijní prostor a jednak jako menší restaurační zařízení, kde je možné posedět a občerstvit se. Rozložení interiéru je znázorněno na obrázku. Při samotném návrhu prostoru galerie jsem chtěl Ostravu obohatit něčím, co by třeba na první pohled turisté od Ostravy neočekávali. Chtěl jsem dát budově nějaký přírodní motiv. A kde jinde lépe hledat inspiraci pro pavilon Černé louky než na louce. Původně jsem chtěl stylizovat plášť budovy podle bodláku, ten se mi nakonec ale zdál až příliš špičatý, což jsem si nedokázal rozumě představit jak by fungovalo. Rozhodl jsem se proto nakonec pro inspiraci u řekněme mírnější rostliny - jitrocele. Jeho struktura se mi zdá jako nápaditý vzor pro plášť budovy, který jsem zatím neviděl. Ať už je to z konstrukčního hlediska složité, do určité míry nepraktické, nebo taková budova existuje a jen jsem o ní ještě neslyšel. Mezinárodní soutěž Jak uskutečnit přání pana Milaty o celosvětovém míru jsem bohužel nevymyslel. Přesto jsem se snažil držet alespoň trochu tématu a udělat něco pro sbližování různých národů a to pomocí mezinárodní soutěže. Princip jednoho kola soutěže spočívá v tom, že nejdříve proběhne národní kolo. Úspěšné uchazeče pak čeká pobyt v zahraničí, kde se zúčastní mezinárodního kola, které probíhá součastně ve všech účastnických zemích. Trochu zjednodušeně by se na to z hlediska jedné zúčastněné země dalo nahlížet takto: nejprve v národním kole vybereme zájemce, kteří budou náš kraj nejlépe reprezentovat. Pak tyto reprezentanty rozešleme na všechny strany. Na oplátku obdržíme soutěžící ze všech ostatních států. Po celé Evropě (tedy nepočítám, že by se účastnily neevropské státy, přestože by to bylo vítané) by se tak v centrech v jednotlivých zemích najednou objevili lidé za všech možných zemí. Což je skvělá příležitost pro rozšiřování obzorů a možnosti přejímat kulturu odjinud. Celá tato akce, přestože ji nazývám soutěží, je možná spíš jakýmsi soustředěním. Účastníci jsou na zahraničním pobytu vedeni odborníkem v dané profesy. Právě toto si myslím, že by dokázalo nalákat dostatečné množství zájemců, protože je to skvělá možnost nejen předvést svoje schopnosti, poznat kousek světa, ale také se několik týdnů věnovat činnosti, která mě baví, pod dohledem nějaké na slovo vzaté osobnosti. "Soutěžní disciplína" zrovna tak jako téma soutěže se neustále pravidelně mění. To je pro změnu dobré pro galerii, protože lidé se nebudou chtít dívat pořád na to samé. Také pro některé z lidí ze široké veřejnosti může být zajímavá možnost setkat se se zahraničními účastníky nebo dokonce nějakou osobností. V čem by se například soutěžilo? Malba, divadlo, fotografie, strojírenství, sochařství, hudba, architektura, grafika, film, módní návrhářství, kresba, užitné umění. Další úpravy V rámci rozvoje by mělo vzniknout také ubytovací zařízení v nedalekém prostoru a také počítačové centrum, které bude umístěno ve stávající budově výstaviště. Tyto jsem však nezpracoval do stávajícího projektu, jsou však naznačeny na urbanistickém plánu.