titl CZ Název prezentace v zápatí 1 Principles of marketing Chapter 1 zahlavi CZ Název prezentace v zápatí 2 zahlavi CZ Customer´s satisfaction: * product - quality and design, * sale activities, * organization culture. • Název prezentace v zápatí 3 zahlavi CZ Basic principles of marketing: 1.Customer is the most important, 2.Product sould be useful for him - benefits, 3.Markets are heterogeneous – segmentation, 4.Markets and customers are changing. • Název prezentace v zápatí 4 zahlavi CZ Definition •Marketing is defined by the American Marketing Association [AMA] as "the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large." • Název prezentace v zápatí 5 zahlavi CZ Název prezentace v zápatí 6 Value for customers, clients, partners, and society at large. zahlavi CZ Název prezentace v zápatí 7 Marketing or sale? Marketing philosophy? zahlavi CZ Entrepreneurial conceptions: * product, * production, * sale, * marketing, * social. • Název prezentace v zápatí 8 zahlavi CZ OPVK_MU_vlevo_2 Název prezentace v zápatí 9 •Děkuji za pozornost.