ZADÁNÍ PŘEDMĚTU PV078 Tvorba značky či logotypu a grafického manuálu -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DOPORUČENÝ POSTUP PRÁCE: 1/ zvolte si firmu (fiktivní nebo reálnou) pro kterou vytvoříte značku nebo logotyp 2/ 3 návrhy (skici) značky nebo logotypu (po konzultaci dokončíte 1 vybranou variantu) 3/ zpracování značky nebo logotypu v programu Adobe Illustrator 4/ vytvoření grafického manuálu v PDF na formát vycházející z formátu A4 v programu Adobe InDesign či Illustrator Výstup: Grafický manuál značky odevzdejte v elektronické podobě v PDF + zdrojové soubory (Ilustrator, InDesign + použité fotografie) Odevzdání: odevzdávarna předmětu PV083 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- GRAFICKÝ MANUÁL (povinné prvky) –  zvolte formát katalogu (grafického manuálu). Jednotlivé listy manuálu budou exportovány jako jednotlivé strany či dvoustrany. 00. obálka grafického manuálu (graficky ztvárněte obálku grafického manuálu) 01. obsah 02. úvod 03. značka či logotyp –  základní varianta barevně (pozitiv) –  základní varianta barevně (negativ) –  základní varianta černobíle (pozitiv) –  základní varianta černobíle (negativ) –  základní varianta v obrysové lince (pokud by to značku poškodilo, tato varianta není povinná) –  písmová varianta značky nebo logotypu barevně –  písmová varianta značky nebo logotypu černobíle –  konstrukce a kodifikace značky nebo logotypu –  ochranná zóna značky nebo logotypu –  minimální velikost značky nebo logotypu* –  zakázané varianty značky nebo logotypu (nepovolené modifikace – deformace, umístění, otočení, aj.) 04. písmo 05. základní písmo značky či logotypu –  Doplňkové písmo (náhradní) – tato varianta není povinná 06. barevnost –  barevné definice značky nebo logotypu (barevné profily: CMYK, PANTONE a RGB!!!) –  další barevné varianty (definice barvy CMYK, PANTONE a RGB) 07. merkantilní tiskoviny a propagační předměty –  hlavičkový papír (barevnost značky, umístění značky, zrcadlo sazby, velikost písma, adresa a informace o firmě) –  dopisní obálka (formát obálky, barevnost značky, umístění značky, okraje, velikost písma, adresa a informace o firmě) –  vizitky (formát, barevnost, umístění značky, velikost písma, jméno a pozice zaměstnance, adresa…) –  obálka firemní brožury či výroční zprávy –  balící papír –  propagační předměty (aplikace značky či logotypu na libovolný propagační předmět): deštník, psací potřeby, samolepky, bloky, cedule, trička, bilboardy, razítka, pohlednice, sirky, zapalovač, tašky, jmenovky, placky, čepice, hrnek, USB flashdisk, aj. 08. jednoduchý grafický návrh webových stránek – prezentace webových stránek ve smartphonu a tabletu -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- *Minimální velikost značky: Kvalitní značka snese zmenšení na cca 10 mm (nejdelší strany). Minimální velikost je však individuální a každá značka ji má odlišnou. Autor značky ji musí odzkoušet a po vytisknutí stanovit nejmenší možnou velikost značky. Je nutné brát v úvahu i možnosti tisku (inkoustový × laserový tisk).