TEXTUR~21 ibm_white_logo_300dpi IBM IDC Brno © 2006 IBM Corporation OnDemand_wh_bl OIS 5/18/2014 OIS 5/18/2014 Outsourcing Infrastructure Solutions Jitka Pizova To replace the title / subtitle with your own: Click on the title block -> select all the text by pressing Ctrl+A -> press Delete key -> type your own text 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 2 OIS 5/18/2014 Obsah prezentace §Základní specifika OIS §Poslání a cíle §Asset Management –Order management –Stock management –Inventory reconciliation and management –SW Maintenance Renewal –Tools Support –IMAC Coordination §Kontrola a vyhodnocení procesů – – 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 3 OIS 5/18/2014 OIS: Základní specifika §OIS v konceptu IDC § IDC – standardizace poskytovaných služeb a technologií, dodávaných definovanými kompetencemi, umístěnými na centralizovaném místě. § Cíle: –Standardizace: procesů, nástrojů, rolí –Automatizace: eliminace manuální práce –Konsolidace: soustředění procesů § §Backoffice support § § § § §Backoffice support vs. On Site support – globalní vs. loklální role § Root Provider Client Client Client organization Intermediate organization Provider organization IBM 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 4 OIS 5/18/2014 OIS: Poslání a cíle §Poslání – To provide a business compliant and cost-effective operational infrastructure in support of a world-class pan-IOT Outsourcing delivery service, through the use of world-class technology, people, processes and tools. –Jim McLean IGS Delivery Northeast and Southwest Europe Executive –Outsourcing Infrastructure Solutions §Cíle OIS •Konsolidace datových center, zajištění bezpečnosti dat •Konsolidace kancelářských prostor podle požadavků plánu IDC •Optimalizace a konsolidace HW zařízení, migrace OEM technologie na IBM technologii •Nahrazení OEM údržby IBM údržbou / ISV software IBM softwarem •Implementace standardizovaných nástrojů a procesů pro Asset Management § §*OEM – original equipment manufacturer 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 5 OIS 5/18/2014 OIS: Předmět činnosti §Asset Management § Asset – SW nebo HW zařízení, které má finanční hodnotu a je monitorováno a spravováno po dobu svého životního cyklu § § Základní činnosti v rámci AM: –Sledování a úrava základních dat o majetku (status, lokalita, vlastnictví) od jeho pořízení po likvidaci –Definice a podpora procesů zajišťujících zchycení a zapsání jakékoliv změny týkající se sledovaných údajů o majetku v příslušných databázích § 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 6 OIS 5/18/2014 OIS: Asset Management – životní cyklus majetku 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 7 OIS 5/18/2014 OIS: Asset Management - aktivity §Order Management §Inventory reconciliations §Inventory management –Analýza dat –Úprava dat §HW a SW údržba §Obnova SW licencí §Stock Management §IMAC Coordination §Tools Support § 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 8 OIS 5/18/2014 OIS: Order Management 1/3 §Lokální řešení –Lokální nástroje pro jednotlivé země/zákazníky –Decentralizované order desky a rozdílná řešení a smlouvy –Obtížná kontrola –Komunikační problémy –Vyšší náklady (správa nástrojů, administrativní náklady) § §Globalní řešení: centralizace a standardizace § One Tool, One Process, One Order desk § Jednotné procesy a nástroje napříč všemi zeměmi / zákazníky àCentralizace úkolů àÚspora nákladů àKratší transakční doba Vyšší spokojenost zákazníka, transparentní kontrola procesů a nákladů 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 9 OIS 5/18/2014 OIS: Order Management 2/3 §Proces Request Approve Account IBM Order Subject of orders: Hardware (Server, PC, Printer) Software Services Tasks: Controling, Monitoring, Issue Solving Fulfil IBM Lenovo Oher Supplier Assign, Track, Dispose (IMAC) 2 3 4 Support 5 1 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 10 OIS 5/18/2014 OIS: Order Management 3/3 §Order Management – základní činnosti: –Zpracování, kontrola, úprava, zamítnutní, rušení objednávek –Monitorování objednávek. dodávek, stížností –Řešení reklamací, stížností –Kordinace řešení problémů –Poskytování informací o dodávkách, produktech a cenách – §Související aktivity: –CMR (Customer Master Record) •Správa adres –Forecasts •Cíl: Odhad budoucích nákupů •Zdroj: Katalog –Catalogue management 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 11 OIS 5/18/2014 OIS: Catalogue Management §Catalogue Management – základní činnosti: –Vytváření, správa a distribuce katalogů –Úprava procesů, aplikací –Podpora související s katalogy – dostupnost produktů, technická kompatabilita – §Katalogová položka (item): HW, SW, služby, bundles § §Mass ordering: společná objednávka pro více než jednoho uživatele (např. objednávka jedné položky pro všechy členy departmentu) § §Off-catalogue items § § 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 12 OIS 5/18/2014 OIS: Stock Management §Cíl: –Zkrácení dodacích lhůt –Optimalizace skladových zásob – §Stock Management – základní činnosti: –Sledování skladových zásob –Inciace objednávek do skladu –Koordinace požadavků –Vytváření, přezkoumání reportů –Konsolidace reportů za jednotlivé země/zákzaníky –Iniciace pravidelných (roční/pololetní) inventur skladu 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 13 OIS 5/18/2014 OIS: Inventory Reconciliation and Inventory Management 1/4 §Obecné schéma procesu § Source A Analysis / Clarification of Variances Recociliation Source B Solution proposal Solution approval Solution execution 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 14 OIS 5/18/2014 §HW Asset Management § §Předmět porování –Servry –Pracovní stanice –Síťová zařízení – §Zdroje –Databáze spravovaná zakazníkem –Databáze spravovaná IBM § §Výsledky –Položky nalezeny v obou databázích –Položky nalezeny v jedné z databází –Položky nalezeny pouze v jiném systému §Analýza –Hledání příčiny nesouladu položek –Analýza dostupných zdrojů dat i mimo zdroje původního porování – §Řešení: –Přidání, vymazání, úprava položky v databázích § OIS: Inventory Reconciliation and Inventory Management 2/4 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 15 OIS 5/18/2014 §SW Asset Management § §Předmět porování –SW na servrech –SW na pracovních stanicích – §Zdroje –Instalační scany ze servrů a pracovních stanic –Databáze licencí § §Výsledky –Nalezen dostatek licencí –Nalzen nedostatek licencí –Nenalezena odpovídající licence §Analýza –„Free of charge“ licence –Pokrytí SW licencí vyšší verze / jiné platformy / podobného typu –Licenční pokrytí nutné -> třeba přistoupit k řešení – §Řešení: –Zakoupení licence –Přesunutí licencí mezi jednotlivými organizačními částmi určitého zákazníka –Deinstalace SW OIS: Inventory Reconciliation and Inventory Management 3/4 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 16 OIS 5/18/2014 §Správa dat v databázích –Zodpovědnost za správnost dat –Upload dat –Aktualizace dat •Na základě požadavku zákazníka: změna uživatele, umístění majetku atd. •Na základě výsledků reconciliation –Podpora získávání dat a vyplňování load templatu –Poskytování informací dostupných v databázi •Na požádání •Pravidelně - reporting OIS: Inventory Reconciliation and Inventory Management 4/4 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 17 OIS 5/18/2014 OIS: Obnova SW Licencí – SW Maintenance Renewal §Maintenance contract, initial maintenance §Cíl: pravidelná kontrola expirace maintenance kontraktů – opomenutí obnovy významně zvyšuje náklady §Maintenance cyklus – nejčastěji 12 měsíců §Action date – cca 30 – 60 dnů před koncem maintenance § §Proces Check existing maintenaces / licenses in SW license database Define maintenances / licenses for renewal Renewal approval SW Procurement process Update SW license database 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 18 OIS 5/18/2014 OIS: Tools Support §Tools Administration –Vytváření, aktualizace, mazání a ověřování uživatelských účtů včetně účtů obecných –Správa automaticky se vyplňujících polí –Kontrola schvalovacího procesu, aj. – §Application Support –Technická podpora aplikací –Řešení konfiguračních úkolů a complikovaných „How-to“ otázek –Výstavba a aktualizace knowledge-bases a dokumentace –Dokumentace procesů –Koordinace v případě výpadků –Podpora on-boarding (1st level) týmů – §Application Development 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 19 OIS 5/18/2014 OIS: IMAC Coordination 1/2 §Všechny operace s majetkem během jeho životních cyklu jsou zpracovány přes IMAC request § § § § §Proces § § § Request for asset handling Analyze request Schedule time of fulfilment and tasks Track asset and tasks completion Assign tasks to particular performers Close request after tasks completion 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 20 OIS 5/18/2014 OIS: IMAC Coordination 2/2 §Základní činnosti –Monitoring příchozích požadavků –Analýza požadavku a jeho zpracování: nastavení úkolů na základě postupů pro danou zemi / zákazníka –Zodpovědnost za včasné splnění požadavku – monitorování požadavků a komunikace se skupinami zodpovědnými za jednotlivé úkoly –Poskytování informací a podpory související s IMAC procesem § § § 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 21 OIS 5/18/2014 OIS: Kontrola a vyhodnocení procesů §SLA – Service Level Agreement §Kontrola: interní, externí §Control Points and Measurement §Scorecards §Audit § 21 21 IBM IDC Brno © 2003 IBM Corporation ibm_light_gray_logo_300dpi ‹#› OIS 5/18/2014 OnDemand_wh_bl 22 OIS 5/18/2014 Otázky?