ZADÁNÍ PŘEDMĚTU PV083 Tvorba značky či logotypu a grafického manuálu - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Doporučený postup práce: 1/ zvolte si firmu (fiktivní nebo reálnou) pro kterou vytvoříte značku nebo logotyp 2/ 3 návrhy (skici) značky nebo logotypu (po konzultaci dokončíte 1 vybranou variantu) 3/ zpracování značky nebo logotypu ve vektorových křivkách v Adobe Illustrator 4/ vytvoření grafického manuálu v PDF na formát vycházející z formátu A4 v programu Adobe Illustrator či Adobe InDesign (export PDF dokumentu 300 dpi / CMYK / písmo převést do křivek) Výstup: Grafický manuál značky odevzdejte v elektronické podobě v PDF + zdrojové soubory (Ilustrator, InDesign + použité fotografie) Odevzdání: odevzdávarna předmětu PV083 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - GRAFICKÝ MANUÁL (povinné prvky) Zvolte formát katalogu (grafického manuálu). Jednotlivé listy manuálu budou exportovány jako jednotlivé strany či dvoustrany. 00. obálka grafického manuálu (graficky ztvárněte obálku grafického manuálu) 01. obsah 02. úvod 03.  značka či logotyp –  základní varianta barevně (pozitiv) –  základní varianta barevně (negativ) –  základní varianta černobíle (pozitiv) –  základní varianta černobíle (negativ) –  základní varianta v obrysové lince (tato varianta není povinná) –  písmová varianta značky nebo logotypu barevně –  písmová varianta značky nebo logotypu černobíle –  konstrukce a kodifikace značky nebo logotypu –  ochranná zóna značky nebo logotypu –  minimální velikost značky nebo logotypu* –  zakázané varianty značky nebo logotypu (nepovolené modifikace – deformace, umístění, otočení, aj.) 04. písmo 05. základní písmo značky či logotypu –  Doplňkové písmo (náhradní) – tato varianta není povinná 06. barevnost –  barevné definice značky nebo logotypu (definice barvy CMYK, PANTONE a RGB!!!) –  další barevné varianty (definice barvy CMYK, PANTONE a RGB) 07. merkantilní tiskoviny a propagační předměty –  hlavičkový papír (barevnost značky, umístění značky, zrcadlo sazby, velikost písma, adresa a informace o firmě) –  (barevnost značky, umístění značky, okraje, velikost písma, adresa a informace o firmě – pravý horní roh určen pro účely pošty) –  vizitky 90 × 50 mm (formát, barevnost, umístění značky, velikost písma, jméno a pozice zaměstnance, adresa…) –  obálka firemní brožury či výroční zprávy, formát A4 na výšku –  balící papír –  propagační předměty (aplikace značky či logotypu na libovolné propagační předměty): deštník, psací potřeby, samolepky, bloky, cedule, trička, bilboardy, razítka, pohlednice, sirky, zapalovač, tašky, jmenovky, placky, čepice, hrnek, USB flashdisk, aj. 08. jednoduchý grafický návrh webových stránek – prezentace webových stránek ve smartphonu a tabletu - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - *Minimální velikost značky: Kvalitní značka snese zmenšení na cca 10 mm (nejdelší strany). Minimální velikost je však individuální a každá značka ji má odlišnou. Autor značky ji musí odzkoušet a po vytisknutí stanovit nejmenší možnou velikost značky. Je nutné brát v úvahu i možnosti tisku (inkoustový × laserový tisk).