Zadání cvičení pro 10. týden: 23.4.-27.4. V tomto týdnu se věnujme přípravě na vytvořující funkce a řešení rekurencí. Tj. vysvětlete koncept vytvořující funkce, rozklad na parciální zlomky, zobecněná binomická věta). Příklad. (12.62) Kolika způsoby můžeme pomocí českých mincí zaplatit platbu N = 100, resp. jiné hodnoty? Příklad. (12.63) Rozviňte do mocninných řad racionální funkce x x + 2 , x2 + x + 1 x2 + 3x2 + 1 . Příklad. (12.64) Určete vytvořující funkce posloupností 1. (1, 2, 3, 4, 5, . . . ), 2. (1, 4, 9, 16, . . . ), 3. (1, 1, 2, 2, 4, 4, 8, 8, . . . ), 4. (9, 0, 0, 2 · 16, 0, 0, 4 · 25, 0, 0, 8 · 36, . . .), 5. (9, 1, −9, 32, 1, −32, 100, 1, −100, . . . , ). Vysvětlete zobecněnou binomickou větu. Příklad. (12.67) V krabici je 30 červených, 40 modrých a 50 bílých míčků, míčky stejné barvy přitom nelze rozeznat. Kolika způsoby je možné vybrat soubor 70 míčků? Přidejte další příklady z učebnice nebo jiné 1