Grafický manuál logotypu FABRIKA I Úvodní slovo a specifikace značky Grafický symbol společnosti Barevná podoba logotypu Konstrukce a síťový rozkres logotypu Ochranný prostor logotypu Princip logotypu s doplňkovými texty Logotyp na podkladové ploše 2 Barevnost a písmo logotypu Barevnost logotypu Firemní písmo 3 Aplikace značky na firemních merkantiliích Hlavičkový papír, vizitky Děkovné karty a dopisní obálky Faxová zpráva, hlavička dokumentu Podpis elektronické zprávy 4 Aplikace značky ve firemním vizuálním stylu Princip vizuality Ukázka prezentačních materiálů Booklet, potisk CD-R, firemní desky Vnitřní a venkovní označení Logotyp na reklamních předmětech Logotyp na dárkových předmětech PPT prezentace - titulní a úvodní strana PPT prezentace - vnitřní strany • • • Grafický symbol společnosti Logotyp tvoří grafický symbol společně s textovou částí (název společnosti).Textová část logotypu je sestavena z písma Gill Sans. Logotyp smí být reprodukován pouze z digitální předlohy která je součástí CD-R v příloze tohoto manuálu. Upravovat, přetvářet či jakkoliv jinak zasahovat do logotypu je zakázáno. Užití samostatného symbolu je doporučeno tímto manuálem. Veškeré jeho aplikace nad rámec tohoto grafického manuálu podléhají schválení úseku marketingu FABRIKA reklamní agentura s. r o. ■ ■■ ★*★ V V V I \ I ♦♦♦ ■ ■■ *★* «¥» ✓ I ✓ ♦♦♦ ■ * * I ♦ Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • • • • • • • •FABRI KA • • • •FABRI KA Barevná podoba logotypu Základním prvkem jednotného vizuálního stylu je logotyp společnosti. Název společnosti se v logotypu uvádí výhradně bez uvedení právní subjektivity • • • • • • FABRI KA FABRI KA Plnobarevné provedení logotypu by se mělo aplikovat na bílou podkladovou plochu. Grafický symbol je ve firemní červené a text černé barvě. Jednobarevné provedení logotypu se aplikuje na bílou nebo světlou podkladovou plochu. Grafický symbol a text jsou ve firemní červené. V černobílém tisku a v případech, kdy z technických důvodů není možné reprodukovat barevně, se užívá černobílé provedení. Jednobarevné inverzní provedení logotypu je vhodné pro aplikace logotypu na tmavou podkladovou plochu. Grafický symbol a text jsou v bílé barvě. • • • • • • FABRI KA • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ • • • • • • • • • • < CO < • • • • • • CQ < • • • • • • • FABRI KA • • • • • • • FABRIKA Konstrukce a síťový rozkres logotypu Grafická konstrukce logotypu definuje velikostní poměry logotypu. Pro jejich přesný popis je definována jednotka X, která se rovná velikosti symbolu logotypu. Sítový rozkres logotypu ve čtvercové síti názorně představuje, jak je logotyp konstruován a jaké mají vzájemné poměry jednotlivé části logotypu. Speciální varianty použití logotypu FABRI KA • • • • • • m m li • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ • • • .L. < É* < < CO < Ochranný prostor logotypu Ochranný prostor je stanovení minimálni velikosti plochy v bezprostřední blízkosti logotypu, do které nesmí zasahovat text ani jiné grafické prvky ilustrace, fotografie ap. Respektování tohoto prostoru zaručuje čitelnost a dostatečnou působivost logotypu. Ochranný prostor je definován jednotkou X. Velikost doporučeného ochranného prostoru je 0,6 X a pro minimální ochranný prostor logotypu je stanovena jednotka 0,2 X. Minimálni ochranný prostor se smí užít pouze ve výjimečných případech, kdy to vyžaduje technologie zpracování a specifické užití loga (např reklamní a sponzorské panely ap.). • • • • FArB-R-l-K-A 0,2 X • • • FABRI KA Minimální velikost logotypu Minimální velikost logotypu zaručuje jeho bezchybnou reprodukci v rozlišení, které jsou schopny zajistit běžné kancelářské tiskárny. Při každé aplikaci minimální velikosti logotypu je nutné dbát na použitou technologii zpracování tak, aby nebyla narušena dostatečná čitelnost všech prvků logotypu. Jžitím menší velikosti logotypu není zaručena jeho dostatečná čitelnost a působivost '2 • • • • • • • FABRIKA Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • • • • Ml • • • • • • • FABRIKA Logotyp na podkladové ploše Správné užití logotypu na barevných podkladových plochách musí vždy zachovat dobrou čitelnost logotypu a zabránit nesouladu základní barevnosti logotypu s barevností podkladové plochy Tato strana znázorňuje příklady užití logotypu na různých podkladových plochách a vizuálech. Nejvhodnějším podkladem plnobarevného logotypu je barva bílá a pro jeho inverzní použití pak firemní červená barva. V případech, kdy nelze zajistit barevnost doporučené podkladové plochy by se měl na jiných než doporučených barevných podkladových plochách o sytosti barvy větší než 40 % aplikovat logotyp v bílém inverzním provedení. • • • ogotypu FABRIKA • • • £ £ £ £££ Princip logotypu s doplňkovými texty 0 0 0 0 0 0 Na této stránce je představen příklad logotypu _ doplněný o dodatkové texty, jako je motto, * fe^mn^g'el^ ^ FABRI K A slogan, claim nebo text upřesňující a vysvětlující reklamní agentura laměření společnosti ,,reklamní agentura". Pro doplňkový text je možno použít firemního písma Gill Sans nebo Garamond dle zaměření a konkrétního užití takto doplněného logotypu. • • • • • • • FABRI KAjylyPříklad umístění sloganu • • • • • • FABRI KAyyyyPříklad umístění sloganu • o • • FABRIKA Příkiad umístění sloganu • • • # FABRI KA Příkiad umístění sloganu • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA 0 Pantone 485 C CMYK 0/100/100/0 •RGB 2SS/0/0 *RAL 3020 *Oraca 032 Red * 1 2302 G *Metamark 140 Poppy '' Doporučené barevnosti dle specifikace Barevnost logotypu Na základě jednotně definovaných barev logotyp vytváří a posiluje jednotný vizuální styl a zviditelňuje svoji existenci. Při práci s barevností je třeba respektovat její přesný odstín. Barvy logotypu jsou definovány pomocí barevné škáky PANTONE a CMYK. Výběr barev (v RGB, ve škále nátěrových emailů PAL a ve vzornících plotrových fólií Oracal, JAC, Metamark ap.) se řídí dle definované barvy Pantone. Pantone Black C CMYK 0/0/0/100 *RGB 0/0/0 *RAL 9005 *Oraca 070 Black * 1 2701 G *Metamark 1 10 Black ' Doporučené barevnosti dle specifikace Pantone - CMYK 0/0/0/0 -< *RGB 255/255/255 *RAL 9003 *0 raca 010 White * 1 2101 G *Metamark 100 White " Doporučené barevnosti dle specifikace Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • • • • Gill Sans Light Normal Bold Condensed Condensed Bold Extra Bold ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 12345 67890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqr ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 123 4567890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmn ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuv wxyz 1234567890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXY ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 »«?!(,.) ABCDEFGHIJK LMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 »«?!(,.) ABCDEFGHIJKLMN0PQRSTU ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 »& ?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrs ABCDEFGHIJKLMN ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopq rstuvwxyz 1234567890 »&!!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQ Firemní písmo Typografie je jedním ze základních prvků jednotného vizuálního stylu. Podoba firemního písma tak výrazně ovlivňuje charakter komunikace společnosti. Základním písmem corporate identity logotypu je bezpatkové písmo Gill Sans a jako doplňkové je zvoleno patkové písmo Garamond. Tato písma jsou dobře čitelná, mají moderní charakter a dostatečný počet jednotlivých řezů pro variabilitu užití. V případech, kdy není z technických důvodů možné použít zvolená základní firemní písma, je možné je nahradit písmy všeobecně používanými na platformě počítačů PC, a to; Gill Sans nahradit písmem Arial a Garamond nahradit písmem Times New Roman. Garamond Light Book Bold Ultra ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 •&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefgh ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefg ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqrstuvw xyz 1234567890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ abcdefghijklmnopqr stuvwxyz 1234567890 »&?!(,.) ABCDEFGHIJKLMNOPQR • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA Q Aplikace značky na firemních merkantiliích 3 • • • 19 I 19 I 19 • • • • • • é ĺ text: Gill Sans Light 771 ľ/201 čísla: Gill Sans Light 6,5711720' tečky - sklad DP: 0 0,3 mm Hlavičkový papír, vizitky Hlavičkový papír slouží jako univerzální merkantilní tiskovina. Je předtištěn kvalitním ofsetovým či digitálním tiskem na bílý papír o minimální gramáži 80-90 g/mz. Barevnost hlavičkového papíru vychází vždy z firemní barevnosti. Vizitky tvoří důležitou součást jednotného vizuálního stylu. Jejich podoba vychází z jednotné grafické úpravy předepsané tímto manuálem. Vizitky se tisknou na bílý papír - křída matná, gramáž 300-350 g/mz. Oboustranný potisk je možnou variantou. Princip grafického řešení na této straně slouží jako vzor. T text: Gill Sans Light 779720' 4| 8 I čísla: Gill Sans Light 6,579720' A jméno: Gill Sans Normál 779720' |4 funkce, čísla: Gill Sans Light 6,579720' 8 I 8 I 8 A text: Gill Sans Normal 5,5'/97 druhý řádek kurziva • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA Q • • • 10 10 formát 210 x 105 mm •FABRIKA 20 20 20 ... Děkovné karty a dopisní obálky Podoba děkovných karet vychází z jednotné grafické úpravy předepsané tímto manuálem. Na této straně jsou představeny dvě variantní podoby rubové strany a to bílá nebo červená. Děkovné karty se tisknou na bílý papír - křída matná, gramáž 300-350 g/mz. Oboustranný potisk je možnou variantou. Dopisní obálky vycházení z formátové řady DL a C. Princip grafického řešení na této straně slouží jako vzor. —wwwvfabí4k-a^z - k. text: Gill Sans Light 7711720" čísla: Gill Sans Light 6,571 ľ/2 ► text: Gill Sans Normal 14710' • • • Na Florenci 3 I • CZ - I I D 00 Praha • • • T +420 255 777 222 • F +420 255 777 200 0 fabrika@fabrika.cz • www.fabrika.cz e* < 10 10 formát DL •FABRIKA 4 text: Gill Sans Light 10,5716,5720' čísla: Gill Sans Light 10716,5720' r text: Gill Sans Light 7711720' čísla: Gill Sans Light 6,5711720' • • • ogotypu FABRIKA • • • *< DATUM POČET ST Název společnosti +420 123 456 799 Jméno Příjmení / FABRIKA DD. MM. RPiPiR —EAX MESSAGE Faxová zpráva, hlavička dokumentu Faxová zpráva je vytvořena na principu hlavičkových papírů, kde je v levé horní části dokumentu umístěn logotyp společnosti, v pravé části formátu je na účaří symbolu logotypu umístěn název FAXOVÁ ZPRÁVA. Záhlaví zprávy je ukončeno adresou a kontaktním spojením. Pod tímto záhlavím ja umístěn varovný text pro případ nesprávného doručení faxové zprávy (viz vzor). PREDAVAČI PROTOKOL DATUM PREDANÍ PŘEDMĚT SPECIFIKACE 1: Gill Sans Normál 15720' 2: Gill Sans Normál 9715720' 3: Gill Sans Light 7711720' +■: záhlaví vyplňovat písmem Gill Sans nebo popr. nahradit oísrnern Arial z platformy PC PREVZAL (jméno, podpis. Na stejném principu, jak je vytvořena hlavička faxové zprávy, lze vytvářet i další dokumenty a formuláře (viz ukázka dole). • • • ogotypu FABRIKA • • • Předmět zprávy IůůJj Send Now §J Send Later From. domeniĹôidomeri j ^^Link ' fjj Delete 0> Signature T i^Qpiions T Rew.ip (^Insert T ^ Categories T I^Projects T Hi. in a. p r ij me n i Ĺäid o m eru.c i o. 0 rij in e n i fäd o tu eru. t i Subject: Předmět zprávy T Attachments: none fabrika.gif ( Rem we I Cncodt fot i Helve ti ca t' tb J u T [u] = = j=- ^Ba|t^ představy budoucího zalomení textu. Vlastní text e-mailového sdělení, který zde slouží pro vytvoření představy budoucího zalomení textu. Jméno Příjmení funkční zařazení \Ja Florenci 3 CZ - I I 0 00 Praha T +420 255 777 222 = +420 255 777 20C fabrika@fabrika.cz www.fabrika.cz ca < Podpis elektronické zprávy Podpis elektronické zprávy slouží k zakončení psaného textu zprávy Je v něm snadno identifikovatelné jméno a údaje o společnosti, která elektronickou zprávu odeslala. Takto vytvořený podpis do šablony slouží k zjednodušení práce, protože celou šablonu lze jednoduše vyvolat z nabídky podpis v e-mailovém programu. Princip grafického řešení na této straně slouží jako vzor. představy budoucího zalomení textu. Vlastní text e-mailového sdělení, který zde slouží pro vytvoření představy budoucího zalomení textu. Pozdrav Jméno Příjmení [funkční zařazení \Ja Florenci 3 CZ - I I 0 00 Praha T +420 255 777 222 = +420 255 777 20C fabrika@fabrika.cz www.fabrika.cz Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • • • • Princip vizuality Pro vizuální styl společnosti FABRIKA je charakteristická barevnost, písmo a užití grafických rastrů nebo částí těchto rastrů. Zde předvedené řešení slouží pouze jako ukázka pro zpracování firemního stylu. Grafický rastr je vytvářen bud ze segmentů jednotlivých částí symbolu nebo za použití symbolu logotypu jako celku. Rastr lze též vytvořit z krátkých textů, které na sebe budou plynně navazovat a budou odděleny tečkou. • Communication Strategy • Creative & Graphic Design • Print, TV and Radio Production • Media Planning • Public Relations • Direct Marketing • Events & Fairs • Communication Strategy • Creative & Graphic Design • Print, TV and Radio Production • Media Planning • Public Relations • Direct Marketing • Events & Fairs • Communication Strategy • Creative & Graphic Design • Print, TV and Radio Production • Media Planning • Public Relations • Direct Marketing • Events & Fairs • Communication Strategy • Creative & Graphic Design • Print, TV and Radio Production • Media Planning • Public Relations • Direct Marketing • Events & Fairs Grafický symbol logotypu lze též dělit na jednotlivé části (viz ukázka), ale někde na dané stránce musí vždy být umístěn i symbol jako celek. Charakteristickým znakem principu vizuality je též barevný kontrast užívaných ploch (viz ukázka - bílá plocha s červenými body nebo naopak plnobarevná červená plocha s umístěním bílých bodů). • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • Ukázka prezentačních materiálů Prezentační materiály agentury jsou řešeny formou šanonů se závěsnou mechanikou, speciálně vyrobených z poloprůhledného PVC potištěných UV lakem. Tento šanon je univerzální a mohou se do něj vkládat různé varianty prezentací. Tyto prezentace se od sebe budou lišit tištěnou titulní stranou s výrazným názvem dané prezentace. Titulní strany prezentací jsou pro svoji dobrou identifikovatelnost vždy navrženy v červené firemní barevnosti. Celá takto vytvořená prezentace poté může být zabalena do přepravní foliové obálky, která je potištěné image firemním rastrem tvořeným ze symbolu logotypu FABRIKA. Presentation Credentials prostor pro Název klienta • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ • • • Název prezentace reklamní agentury Jednochlopňové Desky s tiskem nebo ražbou Desky s výsekem a ražbou Dvouchlopňové • • • Booklet, potisk CD-R, firemní desky Uvedený příklad představuje doporučené řešení potisku CD-R disků a bookletů do plastových obalů, určených k prezentaci a propagaci reklamní agentury FABRIKA. Základním kompozičním řešením je jednobarevná plocha firemní barevnosti, logotyp společnosti a grafický rastr vytvořený z bodů symbolu logotypu. Celou kompozici doporučujeme používat v barevném kontrastu, kde např. k červenému bookletu používáme potisk CD-R v kontrastní bílé barvě a naopak. Tímto způsobem lze též vytvářet obaly na DVD disky neboVHS kazety apod. Booklet pro plastový obal lze též nahradit elegantní formou skládaného bookletu, který je po potištění vyroben formou výseku a bigování (viz ukázka níže). Firemní desky s chlopněmi slouží jako obálka pro soubor obchodních, informačních a propagačních materiálů. Celé firemní desky mají lícovou stranu bílou nebo potištěnou červenou firemní barevností. Titulní strana obsahuje grafický prvek symbolu logotypu ,,F" nebo celý logotyp. Symbol může být tištěn barvou, parciálním UV lakem, vytlačený slepotiskem nebo vyseknut. • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ • • • Název oddělení Titul Jméno Příjmení Kreativní oddělení Titul Jméno Příjmení Jméno Příjmení Titul Jméno Příjmení __ • • • • • • • FABRIKA 5. parto Název oddělení nebo názvy více oddělení možno uvést na více řádcích max. na 6-ti řádcích System ACS Cosing materiál: eloxovaný hliník dvouprofilová tabulka 200x156 1: Gi Sans Bold 33710' 2: Gi Sans Bold 50710' 3: Gi Sans Bold 25 73 3 710' 4: Gi Sans Normal 25 73 3 75' 5: Gi Sans Light 2075' System ACS Cosing materiál: eloxovaný hliník jednoprofilová tabulka 200x156 (popr A4) Gravírovaná tabule (logotyp + texty) - nerez / AL ogotyp vyplněn 2x email Pantone, dodatkový text pouze gravírovaný tabulka - doporučené velikosti 400x300 (300x230 mm) I Vnitřní a venkovní označení Aplikace logotypu na firemní označení - vstup do budovy kanceláře ap. Na této straně jsou vyobrazeny příklady označení společnosti vně i uvnitř budovy které vycházejí z vizuálního stylu tohoto grafického manuálu; -jmenovité označení kanceláří; - označení jednotlivých oddělení; - označení vchodu do budovy Vždy se musí dodržovat barevnost předepsaná manuálem a respektovat estetické hledisko vizuality a dobrou čitelnost jednotlivých prvků. Princip grafického řešení na této straně slouží jako vzor. O • • • • O • • l •ZFABRIKA ! 1 reklalmní agentura Fabrika reklamní agentura s.r.o. • IČ 123456789 • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ • • • Logotyp na reklamních předmětech Na této straně jsou vyobrazeny příklady reklamních a dárkových předmětů společnosti, které vycházejí z vizuálního stylu tohoto grafického manuálu. Vždy se musí dodržovat barevnost předepsaná manuálem a respektovat estetické hledisko vizuality a dobrá čitelnost jednotlivých prvků. Princip grafického řešení na této straně slouží jako vzor. Případná jiná další řešení musí být vytvořena s ohledem na vizuální styl a vždy konzultována s vedením společnosti popřípadě k této věci určeným odborným konzultantem. • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ 01 01 01 01 • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ ,10,10,10, 20 Specifikace a hlavní body Power Point prezentace DD|MM |RRRR ,10,10,10, 20 ,10,10,10, 20 Specifikace a hlavní body Power Point prezentace DD|MM |RRRR PPT prezentace - titulní a úvodní strana Na této stránce je představen princip stavby Power Point prezentace. Jednotlivé stránky tvoří čtyři základní části, a to identifikační pruh s logotypem, záhlaví, sazební pole a zápatí každé prezentační strany. Sazební pole může být děleno do jednoho nebo dvou sloupců. Každý z těchto sloupců může být dělen také v horizontální rovině. Výše jsou představeny ukázky základních variant sazby stránek PPT prezentace (titulní strana a předělová strana). Na titulní stranu může být použita jednobarevná plocha, barevná fotografie, černobílá fotografie nebo duplexová verze fotografií. • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA • • • PPT prezentace - vnitřní strany Na této stránce je představen princip stavby Power Point prezentace ve dvou variantách. Varianta s užitím úzkého ID pruhu a aplikací fotografií uvnitř sazebního pole nebo varianta s rozšířenou verzí ID pruhu, do kterého je možno aplikovat fotografie doprovázející text. • • • Grafický manuál logotypu FABRIKA £ Design Studio Šejdl grafický design © 2005 print Proxima Studio cover Studio Činčera