Zadání cvičení pro 10-11. týden: 30.4.-11.5. V květnu několik cvičení odpadá. Měli bychom do konce semestru dobře předvést využití vytvořujících funkcí pro řešení rekurencí. Vysvětlete přitom obecný algoritmus, patrně ale stačí zůstat o lineárních rekurencí (ne nutně ho- mogeních). Příklad. (12.75) Najděte vytvořující funkci a explicitní vyjádření pro n-tý člen posloupnosti {an} definované rekurentním vztahem a0 = 1, a1 = 2 an = 4an−1 − 3an−2 + 1 pro n ≥ 2. Příklad. (12.76) Pomocí vytvořující funkce vyřešte následující rekurenci: a0 = 1, a1 = 2 an = 5an−1 − 4an−2 n ≥ 2 Příklad. (12.69) Vyřešte rekurenci a0 = a1 = 1, an = an−1 + 2an−2 + (−1)n . Ve zbylém čase řešte další rekurence, a ukažte pokud možno některý ze složitějších příkladů, např. 12.73. 1