Příklad 001: ============ Požadavky: 1) Podnik "Čistíra a prádelna" se zabývá čištěním a praním zakázek. Disponuje několika provozovnami, které se mohou lišit technologiemi (chemické čištění, praní, infekční praní..) 2) Zakázky mohou být těchto typů: a) Obsahuje několik kusů, označení vzniká na sběrně, typicky sako + kalhoty na vyčištění. Interní označení (tj. takové, které je fyzicky spojeno s kusem a je odolné vůči technologii) vzniká při příjmu v provozovně. b) Obsahuje více kusů, které nejsou interně značeny, typicky ložní prádlo pro hotel/nemocnici. c) Obsahuje více kusů, které mají fixní značení odolné vůči technologii (nažehlený čarový kód), typicky pláště lékařů, pracovní oblečení zaměstanců průmyslových podniků/služeb. Čarový kód na jednotlivých kusech vzniká v provozovně při prvním procesu. 3) Technologie zpracování zakázky je určena při příjmu na provozovně, můžeme předpokládat, že zakázka je zpracována jednou technologií (když ne, rozdělí se na příjmu). 4) Podnik disponuje N vozidly (Auto1, Auto2...AutoN). 5) Těmito vozidly je obsluhováno M zákazníků (podniky, sběrny), jsou rozváženy a sváženy zakázky. Vozidla zároveň obsluhují přemisťování zakázek do provozoven, která disponují vhodnou technologií. 6) Plán obsluh. Pro každého zákazníka existuje domluvený den/dny v týdnu a periodicita obsluhy, např. "zákazník je obsluhován každé úterý a čtvrtek", resp. "každé 3 týdny v pondělí", nebo "zákazník není pravidelně obsluhován - obsluha pouze na výzvu". Pro každé vozidlo je nutné mít denní (relativně stalý) plán rozvozu, "co všechno s čím má objet". 7) Jsou situace, kdy zákazník nemůže být obsloužen podle pravidelného plánu (máme dovolenou), o tomto je náš podnik informován s předstihem. 8) Jsou situace, kdy musí být zákazník obsloužen mimořádně mimo pravidelný plán (hotel - máme nával hostů, přijeďte ještě v pátek). 9) Plán se může dynamicky měnit (podnik koupí nové vozidlo, zákazník vypoví smlouvu, podnik získal nového zákazníka). 10) Existuje situace, kdy část zakázky zůstává v provozovně, neboť není zpracována (nestihla se zpracovat) a musí být přesunuta do dalšího rozvozu. 11) Změny v plánu rozvozu se pořizují s předstihem (od května budeme jezdit podle jiného plánu). 12) Mimořádné situace z 7) a 8) musí zůstat zachovány i po změně 11) (informace, že zákazník má dovolenou, nebo, že se má jet mimořádně musí zůstat zachována). Úkol: A) Vytvořte konceptuální datový model (E-R diagram), který dostatečně popisuje tuto situaci. Pro diagram použijte nástroj "yEd Graph editor" (https://www.yworks.com/products/yed/download). B) Vytvořte logický datový model (návrh tabulek a vazeb, physical data model diagram). C) Vytvořte zakládací skript v SQL a "odlaďte jej" ve "Desktop" sql databázi SQLite. (viz http://www.sqliteexpert.com/download.html - SQLite Expert Personal freeware) D) Výstup z yEd z názvem UČO.graphml, zakládací skript a názvem UČO.sql a databázový soubor s názvem UČO.db3 uschovejte pro další práci. Finální verzi budete odevzdávat na konci semestru.