Teaching Lab

Sylabus Teaching Labu

Co se naučíme o tom, jak učit?

#1 Precedenty a normy (19. 2.)

Jak události na prvním cvičení ovlivní celý zbytek semestru? A jak toho využít?

#2 Interakce se skupinou (26. 2.)

Jak podpořit přemýšlení studentů? Jak se ptát skupiny tak, abychom dostali odpověď?

#3 Příprava a cíle hodin (4. 3.)

Jak si stanovit užitečný cíl hodiny? Co dalšího si rozmyslet a připravit před hodinou?

#4 Jak funguje učení (11. 3.)

Jak se učit efektivně? A jak pomáhat našim studentům, aby se učili efektivně?

#5 Vysvětlování a zadávání úloh (18. 3.)

Jak srozumitelně a poutavě vysvětlovat látku? Jak zadat úlohu tak, aby fungovala? 

#6 Interakce s jednotlivci (25. 3)

Jak pomoct zaseknutému studentovi? Na co se ptát, abychom podpořili proces učení?

#7 Velikonoce (1. 4..)

Čas na individuální čtení o těch aspektech vyučování, které vás zajímají.

#8 Hodnocení a zpětná vazba (8. 4.)

Jak dát přínosnou zpětnou vazbu na řešení? Jak zajistit, aby se z ní studenti poučili?

#9 Motivace studentů (15. 4.)

Jsou studenti líní? A vyřeší to bonusové body a bonbóny?

#10 Strukturování hodiny (22. 4.)

Jak vytvořit dynamickou hodinu, ve které se studenti orientují a baví je?

#11 Vyučovací metody a typy úloh (29. 4.)

Jak volit vyučovací metody a obměňovat zadání, aby výuka byla efektivní a pestrá?

#12 Etická dilemata (6. 5.)

Jak se nedostat do střetu zájmů a jak jej případně řešit? Jak být férový a objektivní? 

#13 Závěrečná zkouška a reflexe (13. 5.)

Kam jsme se za ten semestr posunuli? A kam se chceme posunout dál?

#14 Bonusový workshop (20. 5.)

Workshop pro širší komunitu Teaching Labu. Téma v řešení.