Sylabus Teaching Labu
Co se naučíme o tom, jak učit?
#1 Precedenty a normy (19. 2.)
Jak události na prvním cvičení ovlivní celý zbytek semestru? A jak toho využít?
#2 Interakce se skupinou (26. 2.)
Jak podpořit přemýšlení studentů? Jak se ptát skupiny tak, abychom dostali odpověď?
#3 Příprava a cíle hodin (4. 3.)
Jak si stanovit užitečný cíl hodiny? Co dalšího si rozmyslet a připravit před hodinou?
#4 Jak funguje učení (11. 3.)
Jak se učit efektivně? A jak pomáhat našim studentům, aby se učili efektivně?
#5 Vysvětlování a zadávání úloh (18. 3.)
Jak srozumitelně a poutavě vysvětlovat látku? Jak zadat úlohu tak, aby fungovala?
#6 Interakce s jednotlivci (25. 3)
Jak pomoct zaseknutému studentovi? Na co se ptát, abychom podpořili proces učení?
#7 Velikonoce (1. 4..)
Čas na individuální čtení o těch aspektech vyučování, které vás zajímají.
#8 Hodnocení a zpětná vazba (8. 4.)
Jak dát přínosnou zpětnou vazbu na řešení? Jak zajistit, aby se z ní studenti poučili?
#9 Motivace studentů (15. 4.)
Jsou studenti líní? A vyřeší to bonusové body a bonbóny?
#10 Strukturování hodiny (22. 4.)
Jak vytvořit dynamickou hodinu, ve které se studenti orientují a baví je?
#11 Vyučovací metody a typy úloh (29. 4.)
Jak volit vyučovací metody a obměňovat zadání, aby výuka byla efektivní a pestrá?
#12 Etická dilemata (6. 5.)
Jak se nedostat do střetu zájmů a jak jej případně řešit? Jak být férový a objektivní?
#13 Závěrečná zkouška a reflexe (13. 5.)
Kam jsme se za ten semestr posunuli? A kam se chceme posunout dál?
#14 Bonusový workshop (20. 5.)
Workshop pro širší komunitu Teaching Labu. Téma v řešení.