Přednáška 2 - SW architektury, nástroje správy SW projektů, skriptování

Obsah

1. Architektury rozsáhlých aplikací v Javě
2. Charakteristika a požadavky
3. Modely
4. Vrstvy
5. Komponenty
6. Orientace na služby
7. Správa
8. Zabezpečení
9. Kontejnery a rámce
10. Komponentní vs. objektové programování
11. Objektové programování - principy
12. Objektové programování - terminologie
13. Objektové programování - přednosti
14. Objektové programování - nedostatky
15. Komponentní programování - principy
16. Komponentní programování - výhody oproti OOP
17. Komponentní programování - souvislosti
18. Architektury orientované na služby (Service-oriented Architectures - SOA)
19. Motivace k SOA
20. Principy SOA
21. Pojmy SOA
22. Charakteristiky SW architektur
23. Charakteristiky SOA
24. Extreme Programming (XP)
25. Motivace pro Extreme Programming (XP)
26. Co je XP
27. Charakteristika XP
28. Východiska řízení týmu podle XP
29. Hlavní zásady XP
30. Vedlejší zásady XP
31. Vývojové činnosti XP
32. Hlavní techniky XP
33. Fáze XP projektu
34. Správa sestavování - Ant
35. Charakteristika
36. Motivace
37. Struktura projektu
38. Příklad 1
39. Závislosti
40. Příklad 2
41. Systémy správy verzí
42. Motivace
43. Principy
44. Klasická řešení - RCS a CVS
45. Typické příkazy správy verzí
46. Klienti
47. Pro co se systémy nehodí?
48. Subversion
49. Subversion - klient Tortoise pro Windows
50. Tortoise -- vzdálený přístup
51. Maven
52. Motivace
53. Maven - charakteristika
54. Project Object Model (POM)
55. Projekt v Mavenu
56. Maven repository
57. Instalace a nastavení
58. Příklad POM (project.xml)
59. Příklad POM - pokračování
60. Struktura POM obecně
61. Proměnné (properties) v POM
62. Struktura repository
63. Cíle v Mavenu
64. Maven Plugins
65. Často používané cíle
66. Vytvoření projektu
67. Reporting
68. Rozšíření možností Mavenu
69. Skriptování v javovém prostředí - BSF
70. Co je skriptování?
71. Proč skriptovat?
72. Proč skriptovat právě teď?
73. Bean Scripting Framework
74. BSF - co nabízí
75. BSF - typické použití
76. BSF - download a další info
77. Skriptování v javovém prostředí - Groovy
78. Groovy - motivace
79. Stažení
80. Instalace
81. Spuštění
82. Příklad - iterace
83. Příklad - mapa
84. Příklad - switch
85. Řízení a sledování aplikací - protokolování
86. Protokolování (logging)
87. Protokolování - výhody
88. Protokolování - možnosti v Javě
89. Protokolování - API
90. Protokolování - příklad
91. Refaktoring
92. Refaktoring - proč
93. Refaktoring - metody
94. Refaktoring - nástroje kom.
95. Refaktoring - nástroje o-s