PB162: Úloha č. 1

První cvičení vám pomůže seznámit se s procesem životního cyklus javového programu: zápis a správné umístění zdrojového textu, překlad, spuštění. Proto si jako první krok budete muset vybrat platformu, pod níž budete vaše programy vyvíjet, překládat, spouštět.

Výběr platformy je na vás, ale při řešení a odevzdávání úloh se musíte řídit stanovenými pravidly a pokyny cvičících.

Příklad 1

  1. Vyberte si platformu, na které budete v Javě vyvíjet (Windows, Linux, IRIX...). Na všech uvedených je vývojové prostředí Javy dostupné (na UNIXu např. přes module add java, na Windows bez nastavování přímo z příkazové řádky).
  2. Vyberte si pod zvolenou platformou takový adresář, který bude přístupný ze všech strojů FI stejné platformy, tj. bez ohledu na to, u které konkrétní stanice právě sedíte.
  3. Vytvořte si v něm podadresář pro vývoj v Javě, např. $HOME/pb162.
  4. Cesta k adresáři by měla být přiměřené jednoduchá, neměla by obsahovat mezery a jiné "nepraktické" znaky.
  5. Ve vývojovém podadresáři si vytvořte adresář pro úlohy prvního cvičení (např. $HOME/pb162/uloha1). V tomto adresáři budete řešit úlohu prvního cvičení.

Příklad 2

  1. Ve vývojovém adresáři tohoto cvičení si vytvořte podadresář pro balík cz.muni.fi.vášlogin.
  2. V balíku cz.muni.fi.vášlogin. vytvořte třídu Uloha1, která vypíše na standardní výstup text "Hello world!" (bez uvozovek).
  3. Třídu přeložte.
  4. Spusťte ji.
  5. Vytvořte v adresáři prvního cvičení ($HOME/pb162/uloha1) dávku compile.bat, která po svém spuštění třídu přeloží.
  6. Vytvořte podobně dávku run.bat pro spuštění přeložené třídy.
  7. Celý obsah adresáře prvního cvičení sbalte do souboru uloha1.zip a odevzdejte prostřednictvím IS (viz pravidla).