PB162: Úloha č. 1
První cvičení vám pomůže seznámit se s procesem životního cyklus
javového programu: zápis a správné umístění zdrojového textu,
překlad, spuštění. Proto si jako první krok budete muset vybrat
platformu, pod níž budete vaše programy vyvíjet, překládat,
spouštět.
Výběr platformy je na vás, ale při řešení a odevzdávání úloh se
musíte řídit stanovenými pravidly a pokyny
cvičících.
Příklad 1
- Vyberte si platformu, na které budete v Javě vyvíjet (Windows,
Linux, IRIX...). Na všech uvedených je vývojové prostředí Javy
dostupné (na UNIXu např. přes module add java, na Windows bez
nastavování přímo z příkazové řádky).
- Vyberte si pod zvolenou platformou takový adresář, který bude
přístupný ze všech strojů FI stejné platformy, tj. bez ohledu na
to, u které konkrétní stanice právě sedíte.
- Vytvořte si v něm podadresář pro vývoj v Javě, např.
$HOME/pb162.
- Cesta k adresáři by měla být přiměřené jednoduchá, neměla by
obsahovat mezery a jiné "nepraktické" znaky.
- Ve vývojovém podadresáři si vytvořte adresář pro úlohy prvního
cvičení (např. $HOME/pb162/uloha1). V tomto adresáři budete řešit
úlohu prvního cvičení.
Příklad 2
- Ve vývojovém adresáři tohoto cvičení si vytvořte podadresář pro
balík cz.muni.fi.vášlogin.
- V balíku cz.muni.fi.vášlogin. vytvořte třídu Uloha1,
která vypíše na standardní výstup text "Hello world!" (bez
uvozovek).
- Třídu přeložte.
- Spusťte ji.
- Vytvořte v adresáři prvního cvičení ($HOME/pb162/uloha1) dávku
compile.bat, která po svém spuštění třídu přeloží.
- Vytvořte podobně dávku run.bat pro spuštění přeložené
třídy.
- Celý obsah adresáře prvního cvičení sbalte do souboru
uloha1.zip a odevzdejte prostřednictvím IS (viz pravidla).