Písemka číslo 1 Body a úsečky v 3D prostoru Petr Adámek Abstract Cílem tohoto testu je ověřit základní znalosti v oblasti vytváření a používání tříd a jejich instancí. _________________________________________________________________ Table of Contents Zadání Odevzdání písemky Zadání Vytvořte třídu cz.muni.fi.pb162.test1.Point3D, která bude reprezentovat bod v 3D prostoru. Třída bude mít atributy x, y a z, které budou obsahovat celočíselné souřadnice bodu v prostoru. Třída bude mít konstruktor se třemi parametry, obsahujícími souřadnice vytvářeného bodu, dále metody getX(), getY() a getZ() vracející souřadnice bodu a metodu toString(), která vrátí řetězec ve tvaru "[x: , y: , z: ]". Dále vytvořte třídu cz.muni.fi.pb162.test1.LineSegment, která bude reprezentovat úsečku z bodu A do bodu B. Třída bude mít atributy a a b, které budou obsahovat počáteční a koncový bod úsečky. Oba body budou předávány jako parametr konstruktoru. Dále bude mít třída metody getA() a getB(), které budou vracet počáteční a koncový bod úsečky, a metodu toString(), která vrátí řetězec ve tvaru "usecka z bodu [x: , y: , z: ] do bodu [x: , y: , z: ]". Do třídy LineSegment nakonec doplňte metodu main(String[]), která postupně vytvoří body A, B, C a D se souřadnicemi [0, 0, 0], [20, 10, 0], [20, 20, 0] a [10, 10, 10]. Poté vytvořte šest úseček AB, AC, AD, BC, BD a CD, které budou tvořit hrany čtyřstěnu s vrcholy v těchto bodech. Vždy po vytvoření příslušné instance vypište na standardní výstup informace o této instanci, které Vám vrátí metoda toString(). Výstup z metody main by měl vypadat následujícím způsobem: Vrchol A: [x: 0, y: 0, z: 0] Vrchol B: [x: 20, y: 10, z: 0] Vrchol C: [x: 20, y: 20, z: 0] Vrchol D: [x: 10, y: 10, z: 10] Hrana AB: usecka z bodu [x: 0, y: 0, z: 0] do bodu [x: 20, y: 10, z: 0] Hrana AC: usecka z bodu [x: 0, y: 0, z: 0] do bodu [x: 20, y: 20, z: 0] Hrana AD: usecka z bodu [x: 0, y: 0, z: 0] do bodu [x: 10, y: 10, z: 10] Hrana BC: usecka z bodu [x: 20, y: 10, z: 0] do bodu [x: 20, y: 20, z: 0] Hrana BD: usecka z bodu [x: 20, y: 10, z: 0] do bodu [x: 10, y: 10, z: 10] Hrana CD: usecka z bodu [x: 20, y: 20, z: 0] do bodu [x: 10, y: 10, z: 10] Odevzdání písemky Před odevzdáním písemky si zkontrolujte: 1. Zda jde Vaše řešení přeložit a zda jdou přeložit i všechny testy. Pokud řešení nebo testovací třídy nepůjdou přeložit, řešení se hodnotí nulovým počtem bodů! 2. Zdali všechny testy projdou bez chyby.