Aplikační vrstva javových aplikací - řízení toku, správa komponent. Pokročilé zásady a metodiky návrhu aplikační logiky - Design by Contract, Inversion of Control, Aspect-oriented Programming. Kontejnery, aplikační servery.
Obsah
1.
Aplikační vrstva javových aplikací
2.
Aplikační vrstva javových aplikací
3.
Design by Contract
4.
Design by Contract - návrh podle kontraktu
5.
DBC - jak dosáhnout
6.
DBC - nástroj jass
7.
Postup při práci s jass
8.
Odkazy
9.
Inversion of Control (IoC)
10.
Nezbytné pojmy z komponentních systémů
11.
IoC - Motivace
12.
Tradiční řízení životního cyklu komponent
13.
IoC - Hlavní princip
14.
IoC - Možné podoby
15.
Interface Injection
16.
Setter Injection - komponenta
17.
Setter Injection - popis komponenty
18.
Setter Injection - výhody/nevýhody
19.
Constructor Injection
20.
Constructor Injection - příklad komponenty
21.
Použití IoC - kontejnery
22.
Aspect Oriented Programming (AOP)
23.
AOP - Motivace
24.
AOP - Motivační příklad
25.
AOP - Principy
26.
AOP - Zařazení
27.
AOP - Terminologie
28.
AOP - Implementace
29.
Kontejnery a aplikační servery
30.
Kontejnery a aplikační servery
31.
Spring framework - podpora aplikační logiky
32.
Klíčové pojmy
33.
Koncepce
34.
Poskytované služby
35.
Pod pokličkou
36.
Příklad obsahu definičního souboru
37.
Co provede Spring
38.
Příklad konfigurace
39.
Užitečné linky
40.
Java Management extension (JMX)
41.
Co je JMX
42.
Co řídí JMX
43.
Principy JMX
44.
Který objekt (komponentu) jako JMX?
45.
Úrovně JMX modelu
46.
Ovládané zdroje
47.
Jak se zdroje ovládají
48.
MBean
49.
Co obsahují/zpřístupňují rozhraní MBean
50.
Typy MBean
51.
Aplikační rámec Tammi - případová studie
52.
Charakteristika Tammi
53.
Příklad jednoduché komponenty typu MBean
54.
Skriptování v javovém prostředí - BSF
55.
Co je skriptování?
56.
Proč skriptovat?
57.
Proč skriptovat právě teď?
58.
Bean Scripting Framework
59.
BSF - co nabízí
60.
BSF - typické použití
61.
BSF - download a další info
62.
Skriptování v javovém prostředí - Groovy
63.
Groovy - motivace
64.
Stažení
65.
Instalace
66.
Spuštění
67.
Příklad - iterace
68.
Příklad - mapa
69.
Příklad - switch
70.
Řízení a sledování aplikací - protokolování
71.
Protokolování (logging)
72.
Protokolování - výhody
73.
Protokolování - možnosti v Javě
74.
Protokolování - API
75.
Protokolování - příklad