Testování Java EE aplikací
Obsah
1.
Agilní programování
2.
Co je Agilní programování
3.
Manifesto for Agile Software Development
4.
Motivace
5.
Principy
6.
Zásada - stálý kontakt se zákazníkem - zadavatelem
7.
Zásada - časté uvolňování funkčního SW
8.
Zásada - vysoká kvalita
9.
Zásada - netvořit do zásoby
10.
Extremní programování (Extreme Programming, XP)
11.
Motivace pro Extreme Programming (XP)
12.
Co je XP
13.
Charakteristika XP
14.
Východiska řízení týmu podle XP
15.
Hlavní zásady XP
16.
Vedlejší zásady XP
17.
Vývojové činnosti XP
18.
Hlavní techniky XP
19.
Fáze XP projektu
20.
KISS (Keep It Simple, Stupid)
21.
Princip KISS
22.
Zásada - navrhovat jednoduše
23.
Zásada - netvořit do zásoby
24.
Refaktoring
25.
Refaktoring - proč
26.
Refaktoring - metody
27.
Refaktoring - nástroje kom.
28.
Refaktoring - nástroje o-s
29.
Programování řízené testy (Test-drive Development, TDD)
30.
Motivace
31.
Principy
32.
Kde nelze testovat?
33.
Generický postup TDD
34.
Odkazy
35.
Motivace
36.
Pozice testování v soudobém vývoji SW
37.
Testování Java EE aplikací
38.
Motivace
39.
Specifikace vs. implementace – zdroj chyb
40.
Zásady (Scott Ambler)
41.
Java Enterprise Edition
42.
Architektura
43.
Typická Java EE aplikace
44.
Jak a co testovat?
45.
Techniky a nástroje testování
46.
Obecně použitelné - junit
47.
Integrace testování do vývoje
48.
Testování a správa (verzí) zdrojů
49.
Řízení testů
50.
Protokolování testů
51.
Testování vrstev aplikace
52.
Testy datové vrstvy
53.
Testy aplikační vrstvy
54.
Integrační testy
55.
Testy prezentační vrstvy – webové rozhraní
56.
Testy prezentační vrstvy – desktopové aplikace/GUI
57.
Mock-objekty
58.
Motivace
59.
Mockrunner
60.
Zátěžové testování
61.
Apache JMeter
62.
JMeter - prostředí