Úloha číslo tři.

Abstract

Cílem této úlohy je seznámit studenta s pojmem rozhraní a se způsobem práce s ním.


Table of Contents
Předpokládané znalosti
Zadání­
Odevzdání úlohy
Implementace rozhraní

Předpokládané znalosti

Student by měl zvládat


Zadání­

V zadání jsou nadefinována dvě rozhraní, která souvisí s měřením sportovních výkonů.

Rozhraní Length slouží k uchovávání vzdáleností při jednotlivých pokusech, např. při hodu oštěpem, skoku do dálky apod. Předepisuje metody pro uložení naměřené vzdálenosti v metrech, v centimetrech a k získání nejdelšího naměřeného pokusu sportovce.

Rozhraní JudgePoints slouží k uchovávání bodů u sportů, které jsou hodnoceny rozhodčími, např. krasobruslení, skoky na lyžích apod. Předepisuje metody pro uložení bodů od rozhodčích v jednotlivých pokusech a získání největšího bodového zisku.

Vytvořte třídu LongJump, tj. třídu pro disciplínu skok do dálky. U skoku do dálky se měří pouze vzdálenost, proto bude třída implementovat rozhraní Length.

Vytvořte třídu SkiJump, tj. třídu pro disciplínu skoky na lyžích. U skoku na lyžích se měří vzdálenost a zároveň skok hodnotí rozhodčí. Proto bude třída implementovat rozhraní Length i rozhraní JudgePoints.

Rada1: Všimněte si, že v implementaci není nutné pamatovat si konkrétní naměřené vzdálenosti, ani konkrétní body od rozhodčích.

Rada2: Implementace stejného rozhraní třídami LongJump a SkiJump vede k opakování stejného kódu v obou třídách. To ničemu nevadí. Později se na přednáškách dozvíte, jak to řešit lépe pomocí dědičnosti.


Odevzdání úlohy

Před odevzdáním si zkontrolujte:

  1. Zda jdou úloha a všechny testy přeložit.

  2. Zda všechny testy skončí úspěšně.

  3. Zda jste nezapomněli správně vyplnit hlavičky všech tříd ve formátu JavaDoc (popis třídy, autor, popis všech metod, apod.)