5. cviceni ========== * dochazka * poznamky ke 2. uloze - citelnost kodu na prvnim miste - snaha o co nejjednodussi zapis kodu - zvyseni celociselne promenne o jednicku - konvence pro psani kodu a pojmenovani - pouziti znacek v Javadoc komentarich * konzultace ke 3. uloze * opakovani pojmu za premiove body # primitivni vs. objektove datove typy, pretypovani, nemenitelnost # trida, instance, atribut, promenna, konstanta # metoda, parametr, navratova hodnota, pretizeni # konvence pro psani kodu a pojmenovani # rozhrani, dedicnost, abstraktni a finalni tridy # baliky, viditelnost # trida Object, jeji metody a jejich vlastnosti * priklad z minuleho cviceni - konzultace - ukazka reseni ! prace s podminkami - if, else, else if - ternarni operator ?: - nepouzivat podminky kdyz je to zbytecne - nepouzivat vetev else, pokud to neni nutne ! trida String - nemenitelna trida - porovnavani retezcu - metoda isEmpty() - prazdny retezec vs. null - trida StringBuilder ! pole v Jave - posloupnost prvku stejneho typu - nejedna se o primitivni datovy typ - vicerozmerna pole - trida Arrays * cykly - for, foreach, while, do...while - vhodnost pouziti jednotlivych cyklu - break a continue * String vs. StringBuilder - trida Main s metodou main() spustitelnou z prikazove radky - promenna typu String inicializovana na "" - priretezovani retezce "x" v cyklu (cca. 100 000 iteraci) - pro mereni casu pouzijte metodu System.currentTimeMillis() - to same s pomoci tridy StringBuilder a metody append()